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Ford

Ventilation pare brise Ford Mondeo 1.8 1998 (photo)


Invité §Bor617vo

Messages recommandés

Invité §bot651hq

Merci pour tes conseils, hélas contrairement à toi, je ne suis pas vraiment connaisseur et habitué à la mécanique.

 

Du coup, je crains de ne pas savoir faire ce que tu m'indique.

 

Mais bon, ayant des moyens financier très limité, il faut que je trouve et que j'y arrive.

 

J'apprecie vraiment beaucoup l'aide que tu m'apporte !!!

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  • Réponses 40
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Invité §bot651hq

Bonjour ballbearing,

 

J'envisage (après avoir vérifier une dernière fois la bonbonne à coté de la pédale d'accelerateur) de démonter le panneau avant du tableau de bord, pour vérifier les tuyaux.

Peut tu m'indiquer la marche à suivre pour le démonter, quel vis dévisser, ou se trouve t-elle etc...

 

J'ai regarder sur la revue technique, ils indique pour le tableau de bord, mais pas pour ce panneau central.

 

Merci pour votre aide à tous..

 

Cdlt

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-

Salut.

 

Comme je t'ai dit je ne sais pas du tout pour extraire le tableau comme sur la la photo.

 

Je suis ces affaires de ventilation (principalement pour des affaires électriques). Et je prend des notes. ;)

 

Dans la foulée j'ai vu passer , intéressé, ces Mondéo et cette étrange système ""venu d'ailleurs" ;) utilisant de la dépression .

 

Je t'ai donné les liens sans les parcourir espérant que dedans ce démontage était détaillé .

 

Si en recherchant en Anglais je trouve des choses et que ça sort des explications je posterai si tu ne revois pas ici c'est que j'ai rien sorti.

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http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=9644

 

( trouvé sur https://www.google.fr/search?s [...] p;start=10 )

 

MONDEO MK 2 HEATER BLOWER DIRECTION PROBLEM problème de soufflerie qui ne souffle que vers le haut

Just spent about 3 days on this very problem, thought maybe writing up what happened might help someone out as this forum helped me ( a bit !) .

 

The heater direction control went U/S. Only worked on windscreen . Soufflait seulement en haut de pare brise

Reading the little i found on the web, it seemed to be a vacuum problem somewhere between the engine & the direction control switch on the dash. No sign of probs in engine compt although hard to see much. Can't see much of anything ( at the other end of the line) with radio console in place so bit bullet & took it out. Also trim down in footwell next to clutch pedal.

 

Head down in footwell looking up ( o the comfort) finally located black vacuum leads ( look like electric cable, v small bore) into & out of blower. Tube comes in from eng compt & out again to blower direction switch. ( what happens inside the blower, who knows ? ). Anyway, one of these ( with the smaller attachment) was just a pull off fit.

 

Opened up behind the 3 knob heater control console after much connection pulling, finally find where the vac tube comes into a T junction, one branch to blower heater direction control, the other to the A/C + temp control.

 

Poked guitar string through vac pipe to see if clear. ( It was a G string btw). NOT clear. Something sticky blocking tube pretty good. Could not clear w tube in place in car. Bit bullet, cut the tube near the T junction & pulled out from down by blower. It's the one w the pull off fit, luckily. ( Cannot remove w/out cutting, not enough clearance en route .). Took to kitchen. Poked around with more guitar strings, FINALLY unplgged a very small but sticky blu tac like blob of translucent blue gunk about the volume of 4 pin heads. The appallingly tiny cause of my gigantic misery. finalement je retire un minuscule petit bouchon de crotte bleue qui obstruait le tube de dépression, et qui était la cause de ma grosse misère

Funny thing - up at the A/C switch there is one black (in) & 2 white (out) vac connections. The black comes from the T junction mentioned above. And the black end , inside the vac switch there, was plugged with the same blue gunk.

 

I read somewhere that plugging this off is sometimes a cure for this whole heater direction problem. Seems like someone had been here before ???

 

Anyway .... my only theory about what happened is that someone( must have been yrs ago) plugs this end of the black vac tube at the A/C temp control end with this gunk. Then at some point recently, the vacuum somehow sucked a chunk of this blue gunk through the T junction and down the long pipe down to the blower. Where it got stuck half way, b*****ing up my heating system very nicely.

 

Oddly, someone else somewhere posted that he too found this blue gunk clogging up the A/C end of the black vac pipe. ( Is it Ford gunk ?)

 

Anway, managed to rejoin the two bits of vac cable with the aid of a bit of thick walled rubber sleeve ( from an old guitar capo ...:-) that had just the right internal diameter .... using some rubber / plastic type glue, made a good ( so far! touch wood! ) seal.

 

Put the whole heater control console back after connecting all up ( a very time consuling & awkward process, esp the first 5 times you do it !) only to find..... the radio aerial cable was missing from the radios alcove. DAMN BLAST B&**&^*&!!!!! Had to take it all to bits again to find it. ( It had slipped down towards the floor at some point.).

 

Anyway, touch wood, that's the end of the story of me, the mondeo , the mysterious blue gunk, and the bits of musical instrument.

 

If anyone knows what the hell the blue gunk is / was, please let me know !!

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Invité §bot651hq

Bonjour à tous,

 

Suite de ce post, qui permettras en outre d’aider d'autres qui auraient le même problèmes.

 

Derrière le bouton de vitesse de ventilation, j'ai trouvé une prise avec 3 tuyaux, noir/vert/blanc.

 

Me concernant j'ai d'abord bouché les 3, cela marchait sauf qu'en roulant, cela ce bloqué niveau pare-brise.

 

J'ai donc redemonté, et bouché uniquement le noir et blanc, en laissant celui du milieu tel quel.

Bonheur ça marche :)

 

Pour info, j'ai un doute concernant les couleurs(la mémoire :non: ) retenez qu'il ne faut pas bouché celui du milieu.

 

Me reste maintenant à régler un autre problème, qui est le manomètre température d'eau, qui parfois reviens en bas, pour remonter normalement.

Je pense, enfin j’espère surtout qu'il s'agit d'un simple faux contact de la sonde.

 

Me reste plus qu'a la trouver et espérer que cela vienne de là et non pas du calorstat, car vu mes maigres connaissances en mécanique, suis pas sur de pouvoir le faire moi-même, purge etc...

 

Je tiens à remerciez chaleureusement ballbearing, pour son aide et sa disponibilité.

 

Cdlt

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