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Scirocco

[Topic Officiel] Volkswagen Scirocco III (2008-2017)


Invité §ale282Gg
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Invité §bla117Jb

Peut être que le modele noir aura une calandre argent comme sur le concept Iroc?

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Invité §lac135ma
Peut être que le modele noir aura une calandre argent comme sur le concept Iroc?

 

j'adhere tout a fait :love:

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Invité §The161fQ

 

lorsqu'on tombe dans la marmite VW on en ressort plus. ;)

 

J'espère que ça en vaut le coup !! Mais je suis confiant, je sais que cette caisse va être géniale !!

Sinon, si vous êtes intéréssés par des photos HD (Sympa pour un wallpaper !), allez ici >>> http://www.xelopolis.com/Xdossiers/dossier_1591_nouvelle+volkswagen+scirocco+2009.html

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Invité §VOR016Fx

Moi je pense que la calandre "Irocstyle", sera tôt ou tard reproduite par un fabricant de kit carrosserie genre Oettinger, Zender ou ABT. Patience les enfants...

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Invité §VOR016Fx

Moi je propose un débadgeage partiel en ne laissant que le mot "IROC". Cela aura des avantages. D'une part seuls les fidèles sauront... Vous ressusciterez le concept car. D'autre part, quand vous vous ferez aligner, la pervenche marquera sur son timbre amende "IROC"!! Vous pourrez contester en disant que ce véhicule n'existe pas chez VW...

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Moi je pense que la calandre "Aerostyle", sera tôt ou tard reproduite par un fabricant de kit carrosserie genre Oettinger, Zender ou ABT. Patience les enfants...

 

 

c'est sur ,ils vont le faire..

 

Moi je propose un débadgeage partiel en ne laissant que le mot "IROC". Cela aura des avantages. D'une part seuls les fidèles sauront... Vous ressusciterez le concept car. D'autre part, quand vous vous ferez aligner, la pervenche marquera sur son timbre amende "IROC"!! Vous pourrez contester en disant que ce véhicule n'existe pas chez VW...

 

 

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Invité §giu460HB

Le quotidien auto

 

Le Scirocco sera commercialisé cet été en Europe avant d'entamer une carrière en Amérique du Nord et en Russie. Les tarifs demeurent pour l'heure confidentiels, mais Volkswagen promet d'en faire "l'une des voitures de sport les plus abordables" grâce à une dotation généreuse.

 

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Le quotidien auto

 

Le Scirocco sera commercialisé cet été en Europe avant d'entamer une carrière en Amérique du Nord et en Russie. Les tarifs demeurent pour l'heure confidentiels, mais Volkswagen promet d'en faire "l'une des voitures de sport les plus abordables" grâce à une dotation généreuse.

 

 

ben oui, rien de neuf donc...

 

 

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Pour ceux qui sont avides de lecture, voici le communiqué de presse que j'ai passé mon temps à résumé et à traduire :

 

VOLKSWAGEN

Scirocco, World Premiere

International Geneva Motor Show

March 2008

 

Scirocco Contents

To the Point

Overview of the new Scirocco Page 03

Key Aspects

Design and dimensions Page 06

Interior Page 09

Engines and transmissions

TSI Page 10

TDI Page 12

Highlights in driving dynamics

Adaptive chassis control Page 13

 

Note:

All data and equipment contained in this press release apply to models offered in Germany. They may differ in other

countries. All information is subject to change or correction.

TDI, TSI, DSG and Twincharger are registered trademarks of Volkswagen AG or other companies of the

Volkswagen Group in Germany and other countries.

 

Scirocco To the Point

World premiere in Geneva:

The legendary Scirocco is back

Versatile and affordable: Scirocco is the sports car for every day of the year

Dynamic and clear: The design of the Scirocco – a clue to the future at

Volkswagen

Powerful and fuel-efficient: Powerful 122 PS to 200 PS TDI and TSI engines

Sporty and innovative: Sports car with adaptive chassis and 7-speed DSG

 

• Wolfsburg, Geneva, March 2008. It is back: 34 years after

the world premiere of the first Scirocco at the Geneva Motor

Show, Volkswagen is now presenting the Scirocco of the

new era in the same venue. Now as before, the coupé

embodies the fascinating strategy of putting a sports car on

wheels that is fit for use every day of the year at absolutely

affordable prices. That is precisely what the new Scirocco

does: high-class technologies merge with low costs of

ownership, dynamic driving characteristics merge with a

high level of comfort, and a surprisingly spacious interior

merges with an uncompromisingly sporty design.

 

• Volkswagen Chief Prof. Dr. Martin Winterkorn: “In the

Scirocco we will be bringing the kind of sports car into the

showroom that people dream of. Yet it is a dream that an

exceptionally large number of car drivers will be able to

afford – despite all of the high-end technologies we have

implemented.” The Scirocco will already be entering the

market across Europe in late summer, and other countries

will follow over the course of the next year.

 

Avant garde design of the Scirocco

 

• A calling card of the ambitious global concept is the new

sports car’s avant-garde design. The fact being that the lines

of the Scirocco study presented in August 2006 have been

transferred to the production car nearly unchanged. This

includes the long wagon/coupé roof whose form here is

unique, and which pays tribute to the C-pillar design of the

first Scirocco, the car’s athletic side profile, its distinctive

engine hood and the entire rear end with its extremely broad

shoulder sections. Only the design of the radiator grille has

been changed for a more stylish and timeless solution.

 

• With a length of 4.26 meters, the Scirocco is on par with the

Golf. However, it is built significantly lower to the ground

(1.40 meter) and is nearly as wide as the Passat (1.81 meter).

Four adults can be seated with plenty of space inside. Once

they are all aboard, the Scirocco provides 292 liters of cargo

capacity; when the two seatbacks of the rear individual sport

seats are folded down, capacity increases to a considerable

755 liters. This contemporary Scirocco demonstrates

unfettered everyday utility, and it can be clearly

recommended as a sports car for every day of the year.

Avant-garde technology of the Scirocco

 

• Providing for ample power on the Scirocco – which comes

with ESP and sport chassis as standard equipment – are four

TDI and TSI engines, all of them charged and therefore just

as torque-strong as they are economical and low in

emissions. The three TSIs (gasoline direct-injection) output

90 kW / 122 PS, 118 kW / 160 PS and 147 kW / 200 PS. The

Scirocco’s common rail engine (TDI) develops a power of

103 kW / 140 PS.

 

• Further high-tech elements of the Scirocco: a 7-speed DSG

and an “adaptive chassis control system”. Meanwhile, a large

panorama vent sunroof – extending from the A pillars to the

B pillars – provides for plenty of light in the interior. At the

press of a button the transparent panorama roof is raised up

to 39 millimeters. When the sun is too intense, a sunshade

may be moved into place. But that is seldom likely to be

necessary, since the glass of the panorama vent roof reflects

99 percent of UV radiation, 97 percent of infrared radiation

(heat) and 80 percent of visible light.

 

• The new Scirocco is one of the most attractive sports cars in

the world when it comes to pricing. Nonetheless, the

standard equipment package is super. Always there, for

example, are 17-inch alloy wheels, height adjustable driver

and front passenger seats and steering wheel, leather parking

brake grip, sport seats, split folding rear seats, power

windows, air conditioning, ESP, braking assistant, six

airbags, speed-dependent power steering, and of course a

sport chassis.

 

Scirocco Key Aspects

World premiere in Geneva:

Scirocco is the sports car for every day of the year

 

Design with wagon-coupé roof offers surprising amount of interior space

All-round characteristics of the Scirocco enable multivariable use

Scirocco is the first sports car with transverse mounted 7-speed DSG

Wolfsburg, Geneva, March 2008. The designers of the third

generation of the Scirocco unmistakably designed it to be a pure

sports car. Different than the original Scirocco of the 1970s, and the

second generation introduced in the 1980s, the new car offers

substantially greater interior space. That is because – in contrast to

its two predecessors – the Scirocco of the year 2008 does not have a

sloping hatchback, but a wagon back with matching long roof and

steep tailgate. This offers two distinct advantages. First: the Scirocco

exhibits very crisp proportions. Especially when viewed from the

rear, it immediately becomes apparent that the 1.80 meter long roof

with its lateral arrays of windows stands on very wide and powerful

shoulder sections. So the Scirocco gets a waist that is flawlessly cut

right from sports car principles. Second: The new model also has

space in the rear for two adults plus sufficient luggage. All things

considered, the progressively styled Scirocco combines a high level

of everyday utility with a classy design.

 

DESIGN AND DIMENSIONS

The crisp dimensions of the new sports car also speak with a clear

language. The Scirocco – with its short overhangs – exploits its

wheelbase of 2,578 millimeters efficiently for maximum space. The

Volkswagen is 1,400 millimeters tall, exactly 4,256 millimeters long

and 1,810 millimeters wide.

 

Front end

The front end of the Scirocco displays a completely new Volkswagen

design language. On the one hand, it preserves historical elements,

while simultaneously taking a great leap forward. The radiator grille

and bumper are characterized by a dynamic that is timeless and

impressive. Technically, the front end concept also fulfills

Volkswagen’s stringent requirements for pedestrian protection.

Stylistically, the upper area of the Scirocco’s front end is dominated

primarily by horizontal lines. Spanning the area between the

prominent dual headlamps is a very narrow air inlet in luxurious

black. Beneath this is a very clearly designed area in car color. This

narrow double band of the black radiator grille and bumper painted

in car color, defined by sharp lines, will be used to identify other

new models in the future.

In the lower section of the front end, the image is marked by a

central air inlet in black with its diamond-shaped pattern, and to its

left and right the integrated turn signal and fog lamps. Incidentally,

besides the New Beetle, the Scirocco is the only other Volkswagen

to sport the VW emblem, not on the radiator grille, but on the engine

hood instead.

 

Side profile

If you run your hand, first over one of the headlamps, then over the

fender and a door, you will notice that the profile curves alternate in

direction. Depending on the perspective and incident light, these

transitions on the sides of the car give it the appearance of a moving

muscle. The powerful image is reinforced by the standard 17-inch

wheels, which – due to the large track width (front 1,569, rear 1,575

millimeters) – are practically flush with the body.

Furthermore, it is the hidden B-pillar, the line of windows that rises

steeply toward the rear, and the conspicuously striking C-pillar that

Scirocco / Geneva 2008 / VOLKSWAGEN 8

– together with the long roof line that appears to be endless – convey

a very unique presence and dynamics. In the rear area, an integrated

roof spoiler offers another plus in dynamics and additional

downforce at the rear axle. Set in very clear counterpoint are the

sculpturally shaped taillights that are also eye-catching and

prominent from the side view.

 

Rear end

The sculptural form of the wide taillights is most apparent when

viewed from the rear. Here, the car’s character is defined by the ratio

of proportions between the roof and shoulder section and thereby the

car’s waist. It is sharply contoured, since the roof runs significantly

narrower than the overall body. These stylistic traits produce a

design typical of a very powerful and significantly more expensive

sports car. In any case, the really wide track actually looks even

wider than it is. From the rear, the C pillars cannot be made out,

since the rear window extends across the entire vehicle width. The

overall design of the rear end – broader, with heftier bumpers plus a

wide wheel track, the roof line and roof spoiler, plus wide wraparound

rear window – all lend an exceptionally powerful image to

this car.

 

INTERIOR

Four sport seats

The Scirocco is a full-fledged four seater. Here, full-fledged means

that two adults can be seated comfortably in the rear. Even when a

1.90 meters tall driver adjusts the seat, there is still plenty of knee

room in the back. There is no sense of cramped space here. Also

guaranteeing that everything is comfortable in this new sports car are

the four sport seats. Similar to the new Passat CC, ideally-contoured

ergonomic individual seats are used in the back of the Scirocco.

 

Providing for a high level of safety are the headrests that are

permanently mounted to the seatbacks in the rear.

The front sport seats include an Easy Entry feature for easier entry

and exit of the rear passengers. Specifically, when the seatback of a

front seat is unlatched, the seat moves forward; afterwards, it

automatically returns to its preset position. Also standard: height

adjustment of the front sport seats. By way of an option for the

Scirocco, Volkswagen also offers a “Lifestyle seat upholstery and

trim” with Alcantara appointments and the leather upholstery and

trim “Vienna”, the latter in the colors “Titanium Black” or “Truffle”.

 

Cargo area

The cargo area shows good size too. Laid out like a station wagon,

loaded up to the height of the cargo cover it offers a volume of 292

liters. If the seatbacks of the rear individual seats are folded down, a

cargo area capacity of 755 liters is available. Even in this case, there

is no problem loading the car up to the roofliner, since a cargo net

can be integrated behind the front seats.

 

Cockpit

The driver and front passenger in the Scirocco experience a sporty

and well-developed ergonomic environment. Pleasing to the touch

and appealing to the eye are the complex designs of the interior door

trim. Instruments and gages have also been laid out intuitively and

clearly. In particular, the center console with its controls arranged at

a high level exhibits a refreshingly clear layout. Arranged directly

beneath the two center air vents is the selected audio system. The

latest equipment generation is being implemented on the Scirocco

(RCD 210 to RCD 510). Always there: a MP3-capable CD player and

changer. In parallel, there will be two audio-navigation systems. The

top model, designated the RNS 510, delivers refined features such as

a 6.5-inch touchscreen and an extremely fast 30 gigabyte hard drive.

The Scirocco also features a special instrument cluster with white

illumination.

 

ENGINES AND TRANSMISSIONS

Volkswagen will be offering the Scirocco as the world’s first sports

car whose engines are all charged. The three TSIs – gasoline directinjection

engines –output 90 kW / 122 PS, 118 kW / 160 PS and 147

kW / 200 PS. The TDI, a highly advanced common rail engine,

develops 103 kW / 140 PS. All of the Sciroccos are shifted by a sixspeed

gearbox.

 

TSI with 122 PS

Maximum power with minimal consumption – within a very short

period of time this property has made the TSI four cylinders

synonymous with a new generation of the most fuel-efficient and at

the same time sporty Volkswagen engines. Representing the entry

level into the world of these multiple award winning engines is a 90

kW / 122 PS strong TSI (at 5,000 rpm). In the Scirocco, the four

cylinder engine develops its maximum torque of 200 Newton-meter

at a low 1,500 rpm – i.e. just above idling speed. The TSI takes the

car to a top speed of 200 km/h. The122 PS Scirocco handles the

classic 0-100-km/h sprint in 9.7 seconds. Its average fuel

consumption of 6.1 liters Super Unleaded per 100 kilometers makes

it one of the most economical sports cars of its class. Important:

even this entry-level engine breathes agility into the Scirocco in the

lower speed range and turns country highways into a source of great

enjoyment.

 

TSI with 160 PS

This is the latest TSI: a four cylinder, turbo- and supercharged, with

118 kW / 160 PS (at 5,900 rpm). Like all of the TSIs, this engine is

Scirocco / Geneva 2008 / VOLKSWAGEN 11

exceptionally economical (average fuel consumption: 6.5 l/100 km)

and torque-strong (maximum of 240 Newton-meter at just 1,750

rpm) too. This TSI takes the Scirocco from rest to 100 km/h in 8.0

seconds; its top speed is 217 km/h. As an option, the 160 PS TSI

may be paired with the first 7-speed dual clutch transmission (DSG)

in the world that is transverse mounted.

 

TSI with 200 PS

At the highest power level, the Scirocco comes with a powerful 147

kW / 200 PS (at 6,000 rpm) TSI. It too has a turbocharger, and it

also shines with very good torque and fuel economy. Per 100

kilometers this 280 Newton-meter (from 1,700 rpm) strong four

cylinder consumes just 7.6 liters of fuel. Yet it can still deliver a top

speed of 235 km/h. The highest performing Scirocco of all times

completes the sprint to 100 km/h in 7.2 seconds. As on the Golf GTI

with an identical engine, for example, this engine can be ordered

with an innovative 6-speed dual clutch transmission on the Scirocco

too.

 

TDI with 140 PS

At its market launch in Europe, the Scirocco will already be

available with a clean and torque-strong 140 PS TDI (103 kW at

4,200 rpm). This highly advanced common rail diesel is especially

quiet. It develops its maximum torque of 320 Newton-meters starting

at just 1,750 rpm. The Scirocco completes the 0-100-km/h sprint in

just 9.3 seconds with this TDI. Its top speed of 207 km/h contrasts

with an average fuel consumption of just 5.4 liters per 100

kilometers. Volkswagen offers an optional 6-speed DSG with this

engine too.

 

ADAPTIVE CHASSIS CONTROL

Perfectly tailored to a sports car like the new Scirocco is the newly

developed “adaptive chassis control”. It exercises direct control, not

only over the suspension characteristic, but also over tuning of the

electro-mechanical power steering.

“Adaptive chassis control” offers three programs: “Normal”, “Sport”

and “Comfort”. “Sport” and “Comfort” are each selected by a button

in front of the gearshift lever. It is important to note here that

“adaptive chassis control” improves the driving properties of the

Scirocco in “Normal” mode too – that is, all the time. That is

because the suspension is continually being adapted to the roadway

and driving situation. The system also reacts to acceleration, braking

and steering inputs. This resolves the conflict in goals between a

stiff sporty suspension and a comfortable one. That is precisely what

makes for considerably better ride comfort – which is also quite

noticeable in the “Normal” mode.

The “Sport” program can be recommended as a type of “Nuremburg

Ring– North Loop” race track mode. In this case, the suspension is

significantly stiffer. In parallel, the power-assist for steering is

reduced for more direct steering response. The opposite is done in

“Comfort” mode. In this case, ride comfort is especially improved on

poor roadways and while driving slowly.

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Invité §Mar180bI

Petit, j'adorais déjà les Scirocco (la I GTI surtout :love: ), je trouve qu'elle avaient ce petit plus comparé à la Golf tout en gardant la même mécanique. Et j'ai toujours voulu en posséder une. Puis est venue la Scirocco II, que je n'aime pas trop. Et, plus de 30 ans plus tard, quand j'ai vu l'IROC, j'ai flashé dessus et je me suis dit "Si elle est commercialisée, je la prends de suite !", et nous voilà quelques mois plus tard avec une version moins extravagante mais tout aussi superbe. J'adore la l'arrière typé Scirocco I et j'espère qu'avec la version GTI TSI 200 on retrouvra le karting qu'était la Scirocco I GTI et ses 110ch :love::)

 

Et cela fait un an à peu près que je veux remplacer ma Golf 2.0 FSI de 2004, j'ai déjà regardé pour une Leon FR, une A3 SP, une Fabia 2, une Polo GTI, une Golf GT Sport, une Bravo, un Tiguan... sans jamais être vraiment convaincu et là, pour l'instant, avec cette merveille, je suis 100% satisfait (design, intérieur, moteurs), il ne me reste plus qu'à la voir de mes propores yeux au Salon la semaine prochaine :miam:

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Invité §fli166WA

Moi je propose un débadgeage partiel en ne laissant que le mot "IROC". Cela aura des avantages. D'une part seuls les fidèles sauront... Vous ressusciterez le concept car. D'autre part, quand vous vous ferez aligner, la pervenche marquera sur son timbre amende "IROC"!! Vous pourrez contester en disant que ce véhicule n'existe pas chez VW...

 

:D Très très bonne idée :jap: 100% ok avec toi :good:

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Invité §bla117Jb

Vous aimez pas son nom ? Sirocco... bientôt un vent chaud soufflera sur nos routes.

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Invité §pat382tB

Merci Antares pour cette traduction Anglaise beaucoup plus compréhensible que les textes Allemand :jap:

Mais cela ne précise pas quelle sera la cylindrée du TDI ainsi que si la clim sera ou pas automatique...

 

Pour les finitions, je pense que pour la France il devrait appliquer les même que pour l'EOS, a savoir:

une entrée de gamme, la Sport et une carat ... qu' en pensez vous ?

 

Sinon pour le débadgeage, je suis tout a fait pour, faisant enlever systématiquement celui du moteur. Un coup de sèche cheveux et le tour est joué :lol:

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Merci Antares pour cette traduction Anglaise beaucoup plus compréhensible que les textes Allemand :jap:

Mais cela ne précise pas quelle sera la cylindrée du TDI ainsi que si la clim sera ou pas automatique...

 

Pour les finitions, je pense que pour la France il devrait appliquer les même que pour l'EOS, a savoir:

une entrée de gamme, la Sport et une carat ... quant pensez vous ?

 

 

euh je me suis mal exprimé :??: Le communiqué est en anglais, je l'ai résumé en français sur mon site : http://www.vw-antares.net/content/view/51/2/

 

Pour le TDI, en 140 ca doit etre un 2.0L

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Invité §Reh370zT

Il semblerait que le TSI 160 soit un 1.4, et non un 1.8 :jap:

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Il semblerait que le TSI 160 soit un 1.4, et non un 1.8 :jap:

 

 

d'ou le "turbo and supercharged" :jap:

 

 

sont fous chez VW

1.4 TSI 140, 150, 170 et maintenant 160

2.0 TSI 170 et 200

1.8 TSI 160

 

agaagagagagagagagaga :veedub::areuh:

 

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Invité §Reh370zT

Je me permet d'éditer :ange:

 

1.4 TSI 122, 140, 150, 160, 170

1.8 TSI 160

2.0 TSI 170, 200, 230

 

Edit : pas de 1.8 TSI 150 :ange:

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Je me permet d'éditer :ange:

 

1.4 TSI 122, 140, 150, 160, 170

1.8 TSI 150, 160

2.0 TSI 170, 200, 230

 

 

beuh c'est bien ce que je disais :areuh::D

 

 

1.8 TSI 150 ? connaissais pas cui-là :o

 

EDIT

:D c'est bien ce que je disais bis :D je plains le premier prospect venu, en plus avec la formation habituelle des vendeurs et autres, ca promet :ange:

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Invité §sta165Gr

Et le TDi 170, il va falloir l'attendre combien de temps? :cry:

Le TT TDi l'aura sous le capot avant fin 2008, espérons que ce sera la même chose pour le Scirocco

Pour le marché français, l'offre moteur au lancement est vraiment inadaptée. Il y a de quoi se faire plaisir en essence mais la dure réalité va vite s'imposer avec 75% des ventes mini en TDi

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Et le TDi 170, il va falloir l'attendre combien de temps? :cry:

Le TT TDi l'aura sous le capot avant fin 2008, espérons que ce sera la même chose pour le Scirocco

Pour le marché français, l'offre moteur au lancement est vraiment inadaptée. Il y a de quoi se faire plaisir en essence mais la dure réalité va vite s'imposer avec 75% des ventes mini en TDi

 

 

un coupé sport mazout, mais vous n'y pensez pas voyons :ange::ptdr:

 

;)

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beuh c'est bien ce que je disais :areuh::D

 

 

1.8 TSI 150 ? connaissais pas cui-là :o

 

EDIT

:D c'est bien ce que je disais bis :D je plains le premier prospect venu, en plus avec la formation habituelle des vendeurs et autres, ca promet :ange:

 

 

 

je plaind les vendeurs ,déjà qu'ils ont du mal a la base et qu'il faut tout leur dire..

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Et le TDi 170, il va falloir l'attendre combien de temps? :cry:

Le TT TDi l'aura sous le capot avant fin 2008, espérons que ce sera la même chose pour le Scirocco

Pour le marché français, l'offre moteur au lancement est vraiment inadaptée. Il y a de quoi se faire plaisir en essence mais la dure réalité va vite s'imposer avec 75% des ventes mini en TDi

 

 

 

salut Starter

 

il me semble qu'il ne vont pas commercalisé letdi 170 tout de suite :??:

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Invité §gre835Rx

Le quotidien auto

 

Le Scirocco sera commercialisé cet été en Europe avant d'entamer une carrière en Amérique du Nord et en Russie. Les tarifs demeurent pour l'heure confidentiels, mais Volkswagen promet d'en faire "l'une des voitures de sport les plus abordables" grâce à une dotation généreuse.

 

Bah y a déjà un soucis dans ce communiqué, Volkswagen USA a annoncé il y a un mois qu'elle ne serait pas commercialisée aux USA.

Sinon ça :

Only the design of the radiator grille has

been changed for a more stylish and timeless solution.

On s'en serait pas rendu compte..... :cry:

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Invité §giu460HB

Je suis super content pour toi latino16 et les autres aussi bien sur qui y vont ! Sur photo elle est magnifique, mais je pense qu'en vrai vous allez vous ramasser un claque (mais d'une force) :lol:

 

Je sais que je me répète, mais prenez un max de photos (cm² par cm²), non non je rigole bien sur, mais gâter nous !

 

- Si possible de prendre une photo de la visibilité arrière a la place du conducteur :)

- Et un catalogue si il y a ;)

 

ET BON SALON A VOUS !!!

 

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Moi je propose un débadgeage partiel en ne laissant que le mot "IROC". Cela aura des avantages. D'une part seuls les fidèles sauront... Vous ressusciterez le concept car. D'autre part, quand vous vous ferez aligner, la pervenche marquera sur son timbre amende "IROC"!! Vous pourrez contester en disant que ce véhicule n'existe pas chez VW...

 

 

Pas con :D:D:D

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Dans le communiqué, ils ne parlent pas de TSI 230 cv ??

 

Pour l'instant, il n'y a rien d'officiellement annoncé au dessus de 200cv, mais ça viendra surement.

Reste à savoir quoi (TSI 230, 240, 265, 272...) ou VR6 (250, 280...)

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Invité §lup632Da
Moi je propose un débadgeage partiel en ne laissant que le mot "IROC". Cela aura des avantages. D'une part seuls les fidèles sauront... Vous ressusciterez le concept car. D'autre part, quand vous vous ferez aligner, la pervenche marquera sur son timbre amende "IROC"!! Vous pourrez contester en disant que ce véhicule n'existe pas chez VW...

 

pas con de plus cela marche....

 

lorsque j'avai la lupo, j'avai inverser le P a l'envers, ca donner "Ludo" (mon prenom :p )..... et effectivement le seul PV que j'ai eu, je l'ai contester et j'ai gagner :D

 

 

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Invité §bla117Jb

Apres avoir regarder longuement les photos hier soir, j'aimerais bien savoir a quoi ressemble le plaffonier et si il y a de l'eclairage au places arrière, aussi sur les photos on ne voit pas si il y'a aussi les lumières de contre portes. Et comment s'ouvre le coffre? le logo n'a pas l'air d'être mobile et il n'y a pas de poignée.

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Invité §syl141sa

Montants de parebrise très très épais, visibilité de 3/4 avant risque d'être problématique en ville et virages gauche. Dommage car la voiture est jolie et raffraichit le design VW.

 

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