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70s (1971-…)

[Jensen Interceptor S ] Une alternative crédible?


Invité §sav830pm
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Un test d'époque (1974) de l'Interceptor III avec son gros V8 7.2:

http://www.motorsportmagazine. [...] ceptor-iii

 

"After more than seven years, the almost futuristic Vignale body style is almost undated and the Jensen Interceptor remains the epitome of the high-speed executive express. It would benefit from a more sophisticated chassis design to improve its high speed cornering behaviour (not that it does a great deal wrong—it just feels that it might) and beyond that this hand-built West Bromwich product rivals that product from Crewe in terms of comfort and silence, is more relaxing to drive because it is more compact and has far more precise handling and is faster. 'What more could a man require who doesn't want an out-and-out sports car, but wants something more individual that an XJ12."

 

Tiens, c'est vrai, manque une Bentley...

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Invité §sav362PU

Un test d'époque (1974) de l'Interceptor III avec son gros V8 7.2:

http://www.motorsportmagazine. [...] ceptor-iii

 

"After more than seven years, the almost futuristic Vignale body style is almost undated and the Jensen Interceptor remains the epitome of the high-speed executive express. It would benefit from a more sophisticated chassis design to improve its high speed cornering behaviour (not that it does a great deal wrong—it just feels that it might) and beyond that this hand-built West Bromwich product rivals that product from Crewe in terms of comfort and silence, is more relaxing to drive because it is more compact and has far more precise handling and is faster. 'What more could a man require who doesn't want an out-and-out sports car, but wants something more individual that an XJ12."

 

Tiens, c'est vrai, manque une Bentley...

Il n'y avait plus de Bentley digne de ce nom à l'époque... les séries T étant de splendides veaux.

 

C'est marrant ce test : la boîte qui, un temps avait fait de la modernisation d'interceptor avait mis un train arrière d'X308R et un GM-LS (7 ou 9) à l'avant.

J'ai du mal à imaginer une Interceptor à fond les ballons sur l'A6, vide de trafic, en direction de la côte ou de Courchevel.

Le vent que ça devait mettre à une 404 diesel... jusqu'à la pompe de plombé.

Imaginer une Indy, plus facile... j'en ai vu passer au moins une (dont j'ai une trace photographique quelque part), relativement rapide à l'époque où ce n'était pas un délit...

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Invité §yar587oq

1976 jensen interceptor coupe and convertible

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