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Série 1

[Topic Officiel] BMW Série 1 F20 / F21 (2011-2019)


mike29b
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Invité §KRI227Ts

Ben, seulement 30 kg, car il y a déjà l'arbre de transmission pour le train arrière. :jap:

 

 

Effectivement c'est déjà ça de fait .... ;)

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Invité §bim332be

La dernière image est particulièrement laide, on croirait un croisement entre une Nissan pour le devant un X1 pour l'arrière.

 

Par contre j'aime beaucoup les autres photos, le style ne change pas beaucoup mais ça me plait :D . Je trouve que la sortie d'échappement de chaque coté donne un super style à la voiture.

 

Et je vote pour une 4 roues motrices, bien que j'adorre la propulsion des BMW, je suis pour une série 1 en 4 roues motrices qui devrait être diablement efficace.

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La dernière image est particulièrement laide, on croirait un croisement entre une Nissan pour le devant un X1 pour l'arrière.

 

Par contre j'aime beaucoup les autres photos, le style ne change pas beaucoup mais ça me plait :D . Je trouve que la sortie d'échappement de chaque coté donne un super style à la voiture.

 

Et je vote pour une 4 roues motrices, bien que j'adorre la propulsion des BMW, je suis pour une série 1 en 4 roues motrices qui devrait être diablement efficace.

 

Pour un surpoids finalement assez contenu. :jap:

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Aperçue sur l'autobahn, quelque part entre Salzbourg et Munich

 

 

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/2011-1-series-spies-01-655x491.jpg

 

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/2011-1-series-spies-02-655x491.jpg

 

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/2011-1-series-spies-03-655x491.jpg

 

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/2011-1-series-spies-04-655x491.jpg

 

Moteurs essence :

 

1,3 l L3 136 ch 116i*

1,3 l L3 177 ch 118i*

2,0 l L4 218 ch 120i*

3,0 l L6 306 ch 135i* (N54)

 

Le L3 diesel de 163 ch qui équipe le nouveau concept car BMW Vision Efficient Dynamics serait logiquement dispo sur la F20.

 

Un modèle de 135i SuperSport serait aussi au programme...

 

Source : bmwblog.com et bimmertoday.de

 

NDR : l'article fait référence au N54 mais il serait logique de voir arriver le nouveau moteur de 306 ch avec un seul turbo, le N55.

 

* = mon interprétation... :D

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Le futur des modèles BMW en général et de la série 1 F20 en particulier...

 

We have received some exclusive information from a highly reliable source. This information explains how the Vision Efficient Dynamics Concept relates to future offerings from BMW. This information provides an inside look to what we can expect for the foreseeable future and how BMW will bring new technologies and designs to market well ahead of earlier estimates.

 

With Vision Efficient Dynamics BMW is giving an insight into not just a particular model but showing that the concept is the future of BMW. Everything you see here is not going to be exclusive to one car and it is not an interpretation of one car. Customers should benefit from the latest sustainable technology in whatever BMW they choose be it a Coupe Sedan , SAV or even a Roadster , it should’nt be limited to one model.

 

The future of BMW technology is being presented in this single vehicle to showcase what will filter across the whole BMW portfolio. These features will not remain exclusive to one particular image enhancing model (halo vehicle). The design of this concept is very much an introduction to a new level of progressive design that will be inherited in future BMW models. This design language will show the design trends progressing and being adventurous with traditional and new design elements.

 

The three cylinder turbo diesel featured here in the VED is in very fact a reality coming to the F20 BMW 1er. Three cylinder engines in both Petrol and Diesel, both turbo charged of course will be in the F20. The Active Hybrid 1 will be something similar with again a three cylinder turbo diesel connected to an electric motor. This Active Hybrid will be available a few months after the initial debut of the F20.

 

As for other areas? The design of the VED is a hybrid of what is coming in future design trends for BMW. For instance, the front of the car is highly reminiscent of the next generation 6er although it will have conventional shaped light units. The grille is almost identical , wide and stretching across the car.

 

The shape of the hood which is raised over the front wheel arches will be seen in the Z2 Roadster and Coupe as will a shape similar to the rear light unit of the VED. Although the lights will not be razor thin but more proportionate to the compactness of the car. And although they will not sit on the rear deck like the Concept. They are pushed into the body work as if it was made of butter.

 

The shape itself if you shrink it down is highly identical to the previous unseen Z technik concept which is the predecessor to the Z2 Coupe. The interior and door cappings are conceptized from the 6er and the four up seating gives a clue to the 6er GT in terms of layout, use of space and of the console that seperates the driver and the three passengers. If you look down from above , especially the rear deck where it splits and imagine that as completely joined you will get an impression again of the Z2. It will have a typical BMW Z4 Coupe like rear window. The wheels are covered to assist with aerodynamics. If you remove the black covers you see a real sporty wheel for the next 6er it’s a bit like a shuriken . BMW will offer the aerodynamic wheels as an optional choice.

 

The technology and materials are not far off away. Closer than you think. M Division will be the first to use aluminium chassis on series M cars to really bring the weight down on the more core M models and of course the future “Compact” models as well as more emphasis on carbon fibre body panels.

 

Source : bimmerfile.com

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Les choses avancent pour de bon : un peu plus de concret en images.

 

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/1series-b.jpg

 

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/1series-f.jpg

 

The next generation 1 Series prototypes, dubbed F20, have been spotted once again. While nothing really changed since last week when we published some exclusive photos of the 1er, the new spy shots are bringing giving us something new: the first turbocharged 1 Series prototype. The test mule spots a dual-exhaust, a trademark of all the BMW twin-turbo models available on the market.

 

With a launch date set for early 2011, BMW continues the testing process of this new, redesigned 1 Series which has been described by people with knowledge of the product as being more revolutionary than its predecessors.

 

The big news around the 1 Series family is the introduction of a new modular platform. The backbone of these models was designed especially for this purpose so every model can have a variation backbone, simply be moving suspension points and firewalls to areas that will benefit each vehicle. Corroborated with more parts sharing, this new approach will allow BMW to reduce even more the production costs.

 

A final decision has yet to be made, but BMW is looking into more 1er variants, from a 3-door touring, 3 and 5-door GT, to five-door hatchback, a 3-door Coupe and Convertible and Shooting Brake model. A smaller, compact Z2 Roadster will also utilize the modular platform. The high-end model will be the 135i Supersport, a vehicle with M-like capabilities, but without carrying the M badge.

 

Even though the engine line-up has not been finalized, sources indicate many new three and four turbo engines will be used across the 1 Series models, from a 1.3 liter engine with 136 horsepower to a new 1.3-liter turbo powerplant developing 177 hp. Moving up in the 1 Series class, the 120i will get the a 218 hp 2.0-liter turbo, while the 135i will continue using the N54 3.0 liter twin-turbo engine. EfficientDynamics will play an important role in the new 1 Series, so expect a wide range of diesel offerings. Hybrids are expected as well, in a combination of 3 cylinder diesel engines with one or two electric motors.

 

As we enter 2010, the test mules will advance into the testing phases and more revealing photos will be available.

 

Source : bmwblog.com

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D'autres clichés...

 

http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=304722&d=1252614393

 

http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=304732&d=1252614498

 

http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=304728&d=1252614486

 

http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=304729&d=1252614486

 

http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=304730&d=1252614486

 

On distingue clairement le disque ainsi que l'étrier de sérieuse taille à l'avant.

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Invité §KRI227Ts

C'est le psychedelik black & white, c'est assez exclusif. Impossible de passer inaperçu. ;)

 

Par contre, moi, ce sont les feux arrières que j'adore. :love::love:

 

 

 

alpinab10.gif.4f7f6222392dfcf78af63baabac4fc7c.gif

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Serie 1 Hybride ?

http://i48.tinypic.com/vhf1c8.jpg

http://i46.tinypic.com/2sb0hgj.jpg

http://i50.tinypic.com/xkoda8.jpg

http://i49.tinypic.com/30cy7b8.jpg

 

Le système serait donc intégré assez rapidement sur toute la gamme y compris la prochaine Serie 1.

BMW envisage de mettre le système de série en l'intégrant dans l'ED ou ça serait des modéle à part ? Ils pourraient prendre Toyota à contre pied avec une telle avancée.

 

L'idée d'utiliser le moteur électrique pour les phases d'accélération, celles les plus consommatrices de carburant est une solution intéressante à court terme afin de préserver l'esprit des BMW. Tout en sachant qu'à long terme, il faudra (sans doutes)penser au tout électrique. Mais l'électricité produite, sera-t-elle propre ? That is the real question.

 

;)

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L'ED est déjà dispo sur prius depuis 2004. Je ne pense pas que Bmw puisse être qualifié d'avoir une telle avancée.

 

Ceci dit, ça risque de faire énormément de mal à toyota puisque nous aurons ici une voiture hybride avec des performances d'une voiture thermique normale tout en ayant une faible conso ... alors que toyota mise sur des véhicules hybrides peu sportif mais superécolo.... ;)

 

C'est à voir de près, de très près. J'espère que le prix ne sera pas excessif :peur:

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La future Série 1 F20 espionnée en test grand froid

 

2011 BMW 1 Series (F20) spied in winter testing

 

Spy photographers spotted the next generation BMW 1 Series during the winter testing in Arctic Driving Center in Rovaniemi, FinlandBMW. With a launch date set for early 2011, BMW continues the development and testing of the new, redesigned 1 Series, a model that has been described by people with knowledge of the product as being more revolutionary than its predecessors.

 

Built on a new modular platform that allows BMW to expand its 1 Series lineup, the new approach will allow BMW to reduce its productions costs. The backbone of these models was designed especially for this purpose so every model can have a variation backbone, simply be moving suspension points and firewalls to areas that will benefit each vehicle.

 

Several 1 Series models are being considered, starting with the “regular” hatch, the coupe and continuing with a 3-door touring and even a possible GT. The high-end model is rumored to be a 135i Supersport, a vehicle with M-like capabilities, but without carrying the M badge. The Supersport will be limited to the Coupe body style and it will use lightweight materials, such as Carbon Fiber Roof, hood or bootlid, lightweight glass.

 

BMW will offer four cylinder turbo charged engines in line with the next generation 3er across the world. Six cylinder options will still be available. One of the engine that will most likely be featured in a 1 Series vehicle is the three cylinder hybrid one found in the BMW Vision EfficientDynamics Concept.

 

The next generation 1 Series will be unveiled in 2011 at one of the major auto shows.

 

Place aux photos :

 

http://www.spyshots.nl/userfiles/image/artikel/600/BMW-1-series-002_09121013443.JPG

 

http://www.spyshots.nl/userfiles/image/artikel/600/BMW-1-series-001_09121013442.JPG

 

http://www.spyshots.nl/userfiles/image/artikel/600/BMW-1-series-003_09121013444.JPG

 

http://www.spyshots.nl/userfiles/image/artikel/600/BMW-1-series-004_09121013445.JPG

 

http://www.spyshots.nl/userfiles/image/artikel/600/BMW-1-series-005_09121013446.JPG

 

Sources : BMWblog.com pour le texte et spyshots.nl pour les clichés.

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Invité §New134ak

Faudra que je pense à prendre une option sur la 135i Supersport :)

Si je commence à économiser maintenant ça devrait le faire :)

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Invité §ala806NL

Il semble condamné sur ce modèle-là, malheureusement. :cry:

 

Sans doutes remplacé par un L4 turbo.

 

Bonjour, voila pourquoi j'avance l'achat de ma 125i d'un an, par crainte de voir partir le 6cyl de 218cv. A+

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Comme mentionne en tout debut de topic, il me semble valable que le L6 de 272ch fasse son apparition sur la prochaine 1. Car on a une 120i et une 135i....y'a de la place pour plein d'autre L6 (123i,125i,128i,130i). Maintenant, ceci n'est que pure speculation....

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Invité §ala806NL

Comme mentionne en tout debut de topic, il me semble valable que le L6 de 272ch fasse son apparition sur la prochaine 1. Car on a une 120i et une 135i....y'a de la place pour plein d'autre L6 (123i,125i,128i,130i). Maintenant, ceci n'est que pure speculation....

 

Bonjour, pour moi sur la une de demain il y aura un 6cyl mais de 265cv + ou - car le 4cyl turbo fera entre 200 cv et 220cv mon avis est bien sur perso. A+

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Comme mentionne en tout debut de topic, il me semble valable que le L6 de 272ch fasse son apparition sur la prochaine 1. Car on a une 120i et une 135i....y'a de la place pour plein d'autre L6 (123i,125i,128i,130i). Maintenant, ceci n'est que pure speculation....

Bonjour, pour moi sur la une de demain il y aura un 6cyl mais de 265cv + ou - car le 4cyl turbo fera entre 200 cv et 220cv mon avis est bien sur perso. A+

 

Désormais, le L6 atmo le plus puissant qui arrive sur tous les derniers modèles, développe 258 ch. Normes antipollution obligent. :bah:

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Invité §rap212nG

BMW vient de présenter un concept de Série 1 électrique. C'est encore sur la base du modèle actuel, mais a priori, on retrouvera plutôt le moteur dans la prochaine :sol: Ca vaudra pas un L6, mais si c'est bien fait, en ville, ça peut être pas mal :p:sol:

 

http://www.automobile-magazine.fr/actualites/bmw/bmw_concept_activee

 

http://www.automobile-magazine.fr/var/automobile_magazine/storage/images/media/galeries/photos/bmw/serie_1/bmw_concept_activee/3_4_av_g/822830-1-fre-FR/3_4_av_g_image_photo_leader.jpg

 

 

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BMW vient de présenter un concept de Série 1 électrique. C'est encore sur la base du modèle actuel, mais a priori, on retrouvera plutôt le moteur dans la prochaine :sol: Ca vaudra pas un L6, mais si c'est bien fait, en ville, ça peut être pas mal :p:sol:

 

http://www.automobile-magazine.fr/actualites/bmw/bmw_concept_activee

 

http://www.automobile-magazine.fr/var/automobile_magazine/storage/images/media/galeries/photos/bmw/serie_1/bmw_concept_activee/3_4_av_g/822830-1-fre-FR/3_4_av_g_image_photo_leader.jpg

 

 

C'est un concept, une vitrine technologique : je n'y crois pas (sous cette forme-là) pour la F20. :non:

 

Je pense que ce sera un hybride. :jap:

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L'actualité BMW est décidemment bien riche ces jours-ci. :D

 

Spy Shots: 2012 BMW 1-Series Hatchback in winter testing

 

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/2012-bmw-1-series-hatchback-spy-shots_100304340_l.jpg

 

Winter testing sessions are well underway and BMW continues to test a wide range of vehicles in less than attractive weather. Using the internal code F20, the next generation 1 Series hatchback was spotted during one of these sessions.

 

http://images.thecarconnection.com/lrg/2012-bmw-1-series-hatchback-spy-shots_100304341_l.jpg

 

As seen in the spy shot below, the F20 prototype continues to sport the now famous psychedelic camouflage making it hard for us to see the design lines prepared by BMW. The new BMW 1 Series hatchback model will feature a slightly longer wheelbase and wider track than the current model. It will be available in three and five door variants with both models using the new modular/expendable platform. The backbone of these models was designed especially for this purpose so every model can have a variation backbone, simply be moving suspension points and firewalls to areas that will benefit each vehicle. Corroborated with more parts sharing, this new approach will allow BMW to reduce even more the production costs.

 

http://images.thecarconnection.com/lrg/2012-bmw-1-series-hatchback-spy-shots_100304345_l.jpg

 

Even though the engine line-up has not been finalized, sources indicate many new three and four turbo engines will be used across the 1 Series models, from a 1.3 liter engine with 136 horsepower to a new 1.3-liter turbo powerplant developing 177 hp. At the high-end of the line-up, the 135i will be using the N55 Twin-Scroll engine. Diesel and hybrid versions are going to be available as well.

 

One of the engine that will most likely be featured in a 1 Series vehicle is the three cylinder hybrid one found in the BMW Vision EfficientDynamics Concept.

 

The rumor mill says BMW is looking into more 1er variants, from a 3-door touring, 3 and 5-door GT, to five-door hatchback and a 3-door Coupe and Convertible.

 

The new BMW 1 Series Hatchback is scheduled to be unveiled in 2011.

 

Source : MothorAutority et BMWblog.com

 

Edit : MotorAuthority ne voit pas les choses de la même façon que BMWblog... Et ils parlent de l'alliance avec PSA pour les moteurs...

 

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Invité §bmw560jG

Bof bof bof !!! :non:

 

 

C'est vrai que l'avant est bof mais je trouve quel a un beau petit cul cette 130i, meme sans pack m :) sa promet! :love:

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