Aller au contenu
Logo Caradisiac      

Téléchargez nos application

Disponible sur App Store Disponible sur Google play
Publi info
Z4 / Z4M

[Topic Officiel] BMW Z4 E89 (2009-2016)


simK
 Partager

Messages recommandés

Invité §Vin871Tn

En même temps un roadster c'est aussi pour écouter chanter le moteur quand on est décapoté...donc même si sur l'aspect pécuniaire ça se comprend sur l'aspect plaisir ça reste a voir...même si les nouveau diesel n'ont plus le même bruit que les vieux D d'y a vingt ans ça reste clac clac....quand j'entends mon 3.0i j'ai du mal a imaginer mon Z4 avec un 2.0D :??:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • Réponses 16,8K
  • Créé
  • Dernière réponse

Participants fréquents à ce sujet

Participants fréquents à ce sujet

OK, j'ai peut-être conclus un peux vite en imputant le bruit et l'odeur uniquement au gazole. C'est vrai qu'un vieux moulin essence c'est largement pire qu'un diesel moderne (moi aussi je vais souvent dans des pays où le parc automobile est vétuste).

Mais bon, s'agissant des USA, je trouve assez agréable d'entendre ronronner des V6 ou des V8 à tous les coins de rues ;)

D'ailleurs je suis curieux de voir si BMW va réussir à y imposer ses diesels. Ils ont de bon arguments. Je fais aussi parti des puristes qui pensent qu'un roadster ne peut s'apprécier pleinement qu'avec un moteur essence. Par contre, pour un 4x4 ou une grosse berline qui ne dépassera jamais les 65 miles/h, c'est une autre histoire...

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

OK, j'ai peut-être conclus un peux vite en imputant le bruit et l'odeur uniquement au gazole. C'est vrai qu'un vieux moulin essence c'est largement pire qu'un diesel moderne (moi aussi je vais souvent dans des pays où le parc automobile est vétuste).

Mais bon, s'agissant des USA, je trouve assez agréable d'entendre ronronner des V6 ou des V8 à tous les coins de rues ;)

D'ailleurs je suis curieux de voir si BMW va réussir à y imposer ses diesels. Ils ont de bon arguments. Je fais aussi parti des puristes qui pensent qu'un roadster ne peut s'apprécier pleinement qu'avec un moteur essence. Par contre, pour un 4x4 ou une grosse berline qui ne dépassera jamais les 65 miles/h, c'est une autre histoire...

 

buddyflow.gif.aae9943b59e26650837144cf511c8389.gif

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Dévoilé avec un peu d'avance, le nouveau Z4 retrouve des lignes plus consensuelles et reçoit, pour la première fois, un toit rétractable. Soucieux d'économie de carburant, le roadster BMW devrait aussi recevoir un inédit quatre-cylindres suralimenté.

 

Pour les constructeurs, préserver un secret semble désormais relever de la mission impossible. Programmé pour le 15 décembre, le nouveau Z4 se montre donc avant l'heure, et nous révèle ainsi son look assagi. Feux plus étirés, flancs moins torturés, regard plus affûté : la ligne du roadster BMW a gagné en simplicité. Malgré le toit rigide rétractable façon Mercedes SLK, principale nouveauté apportée par cette seconde génération, la poupe semble plus fine qu'auparavant. Le Z4 inaugurera aussi une nouvelle appellation chez BMW : sDrive. Un nom qui indiquerait la présence d'un différentiel autobloquant électronique à l'arrière, déjà présent sur la 135i.

 

Cette dénomination sDrive désignera également les futures versions deux roues motrices des SUV de la marque, à commencer par le X1. Côté technique, le nouveau Z4 se soucie davantage de ses consommations. Stop & Start, pompe à eau et à huile pilotée… toutes les recettes du menu Efficient Dynamics sont au rendez-vous. Heureusement, le plaisir de conduite n'est pas mis de côté. Et ce, dès les versions de base sDrive18 et sDrive20, qui seront animées par un quatre-cylindres. A terme, ce moteur sera suralimenté et décliné en de nombreuses configurations, avec un ou deux turbos.

 

Dans ses variantes les plus poussées, cette mécanique devrait atteindre les 250 ch. Les six-cylindres resteront cependant en bonne place, avec une version sDrive30, à moteur atmosphérique, et une sDrive35, qui reprendra le six-cylindres biturbo de la nouvelle Série 7 (326 ch). Pour la première fois, le Z4 pourra même profiter d'un huit-cylindres. Sa version "M" sera animée par le V8 de 420 ch inauguré par la M3. Les Audi TTR et autres Porsche Boxster S n'ont qu'à bien se tenir : le roadster BMW est bien décidé à leur chercher des noises.

 

Source : automobile-magazine.fr

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §dou226Dv

Dévoilé avec un peu d'avance, le nouveau Z4 retrouve des lignes plus consensuelles et reçoit, pour la première fois, un toit rétractable. Soucieux d'économie de carburant, le roadster BMW devrait aussi recevoir un inédit quatre-cylindres suralimenté.

 

Pour les constructeurs, préserver un secret semble désormais relever de la mission impossible. Programmé pour le 15 décembre, le nouveau Z4 se montre donc avant l'heure, et nous révèle ainsi son look assagi. Feux plus étirés, flancs moins torturés, regard plus affûté : la ligne du roadster BMW a gagné en simplicité. Malgré le toit rigide rétractable façon Mercedes SLK, principale nouveauté apportée par cette seconde génération, la poupe semble plus fine qu'auparavant. Le Z4 inaugurera aussi une nouvelle appellation chez BMW : sDrive. Un nom qui indiquerait la présence d'un différentiel autobloquant électronique à l'arrière, déjà présent sur la 135i.

 

Cette dénomination sDrive désignera également les futures versions deux roues motrices des SUV de la marque, à commencer par le X1. Côté technique, le nouveau Z4 se soucie davantage de ses consommations. Stop & Start, pompe à eau et à huile pilotée… toutes les recettes du menu Efficient Dynamics sont au rendez-vous. Heureusement, le plaisir de conduite n'est pas mis de côté. Et ce, dès les versions de base sDrive18 et sDrive20, qui seront animées par un quatre-cylindres. A terme, ce moteur sera suralimenté et décliné en de nombreuses configurations, avec un ou deux turbos.

 

Dans ses variantes les plus poussées, cette mécanique devrait atteindre les 250 ch. Les six-cylindres resteront cependant en bonne place, avec une version sDrive30, à moteur atmosphérique, et une sDrive35, qui reprendra le six-cylindres biturbo de la nouvelle Série 7 (326 ch). Pour la première fois, le Z4 pourra même profiter d'un huit-cylindres. Sa version "M" sera animée par le V8 de 420 ch inauguré par la M3. Les Audi TTR et autres Porsche Boxster S n'ont qu'à bien se tenir : le roadster BMW est bien décidé à leur chercher des noises.

 

Source : automobile-magazine.fr

 

 

 

:love::love:

 

Ils sont surs de leur coup ? Là je suis chaud, c'est bon j'ai le stylo, le chéquier , suis prêt à signer :D

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §sec605pD

 

:love::love:

 

Ils sont surs de leur coup ? Là je suis chaud, c'est bon j'ai le stylo, le chéquier , suis prêt à signer :D

 

c'est des vieilles photos et suppositions, c'est juste du réchauffé à mon avis, mais il doivent pas être loin du compte

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §Son171cr

Rien à faire... je croche pas... désolé...

 

Ce n'est pas de ta faute si tu ne croches pas :bah:

 

 

:buzz:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §dou226Dv

c'est des vieilles photos et suppositions, c'est juste du réchauffé à mon avis, mais il doivent pas être loin du compte

 

 

 

putain plus que 3 jours...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §sec605pD

 

 

putain plus que 3 jours...

 

en même temps c'est encore une date avancée par les deux intoxicomans de services de germancarzone....alors si ça sort pas la 15 je serais pas étonné :)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §dou226Dv

en même temps c'est encore une date avancée par les deux intoxicomans de services de germancarzone....alors si ça sort pas la 15 je serais pas étonné :)

 

 

 

Moi non plus, cependant l'annonce de ce à quoi le compte à rebours correspond a été faite sur bimmerpost, que je considère plus fiable que GCZ...wait and see...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §sec605pD

C'est la date officielle communiquée par BMW. ;)

 

 

t'as une source :??:

car mis à part les forums j'ai rien vu (tu me diras j'ai pas spécialement cherché non-plus :p)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §Adr001yd
Invité §car857Ne

Merci pour ces photos. Vraiment sympa, ce Z4... et je le trouve encore mieux sur les photos de presse :love:

 

http://www.automobile-magazine.fr/actualites/bmw/bmw_z4_2009

 

http://www.automobile-magazine.fr/var/automobile_magazine/storage/images/media/galeries/photos/bmw/z4__1/bmw_z4_2009/profil_action/524922-1-fre-FR/profil_action_image_photo_leader.jpg

 

http://www.automobile-magazine.fr/var/automobile_magazine/storage/images/media/galeries/photos/bmw/z4__1/bmw_z4_2009/plein_av_action/524894-1-fre-FR/plein_av_action_image_photo_leader.jpg

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §dou226Dv

:love::love:

Bon ben je pense que le sdrive 35i va se retrouver dans mon garage

 

1/ Les moteurs bimmerpost/germancarzone :

 

BMW Z4 sDrive35i:

Reihen-Sechszylinder-Benzinmotor mit Twin Turbo und Direkteinspritzung (High Precision Injection),

Hubraum: 2.979 cm3, Leistung: 225 kW/306 PS bei 5.800 min-1,

max. Drehmoment: 400 Nm bei 1.300-5.000 min-1,

Beschleunigung [0-100 km/h]: 5,2 s

(Siebengang-Sport-Automatic mit Doppelkupplung: 5,1 s),

Höchstgeschwindigkeit: 250 km/h,

Durchschnittsverbrauch nach EU: 9,4 l (9,0 l)/100 km,

CO2-Emission nach EU: 219 g (210 g)/km.

 

BMW Z4 sDrive30i:

Reihen-Sechszylinder-Benzinmotor mit Magnesium-Aluminium-Verbundkurbelgehäuse, VALVETRONIC und Doppel-VANOS,

Hubraum: 2.996 cm3, Leistung: 190 kW/258 PS bei 6.600 min-1,

max. Drehmoment: 310 Nm bei 2.750 min-1,

Beschleunigung [0-100 km/h]: 5,8 s (Sport-Automatic: 6,1 s),

Höchstgeschwindigkeit: 250 km/h,

Durchschnittsverbrauch nach EU: 8,5 l (8,3 l)/100 km,

CO2-Emission nach EU: 199 g (195 g)/km.

 

BMW Z4 sDrive23i:

Reihen-Sechszylinder-Benzinmotor mit Magnesium-Aluminium-Verbundkurbelgehäuse, VALVETRONIC und Doppel-VANOS,

Hubraum: 2.497 cm3, Leistung: 150 kW/204 PS bei 6.200 min-1,

max. Drehmoment: 250 Nm bei 2.950 min-1,

Beschleunigung [0-100 km/h]: 6,6 s (Sport-Automatic: 7,3 s),

Höchstgeschwindigkeit: 242 km/h (239 km/h),

Durchschnittsverbrauch nach EU: 8,5 l (8,2 l)/100 km,

CO2-Emission nach EU: 199 g (192 g)/km.

 

2/ et LA déception : le poids (il fallait un peu s'en douter car c'est un cc (germancarzone)

 

sDrive23i: 1480 kg (1505 kg)

 

sDrive30i: 1490 kg (1505 kg)

 

sDrive35i: 1580 kg (1600 kg)

 

3/ et les prix (germancarzone toujours) allemands TVA incluse

 

BMW Z4 sDrive 23i (204 HP) = €35,900

BMW Z4 sDrive 30i (258 HP) = €42,900

BMW Z4 sDrive 35i (306 HP) = €47,450

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §Son171cr

MA-GNI-FIQUE... [:damien49630:1]

 

Sur la 2nde photo, l'arrière fait très série 6...

 

Dommage pour le poids... Pourtant, il était prévu un CC et une capote en toile. Quid de ce duo ? :voyons:

 

 

Avant la sortie de la E93, je me souviens bien avoir lu qu'il y aurait aussi une version avec capote en toile, il n'en a rien été ...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Avant la sortie de la E93, je me souviens bien avoir lu qu'il y aurait aussi une version avec capote en toile, il n'en a rien été ...

 

Je pense qu'ils laissent de la place pour le Z2 qui est vraisemblablement toujours au programme. Affaire à suivre. :jap:

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §Tev237SJ

:love::love:

Bon ben je pense que le sdrive 35i va se retrouver dans mon garage

 

1/ Les moteurs bimmerpost/germancarzone :

 

BMW Z4 sDrive35i:

Reihen-Sechszylinder-Benzinmotor mit Twin Turbo und Direkteinspritzung (High Precision Injection),

Hubraum: 2.979 cm3, Leistung: 225 kW/306 PS bei 5.800 min-1,

max. Drehmoment: 400 Nm bei 1.300-5.000 min-1,

Beschleunigung [0-100 km/h]: 5,2 s

(Siebengang-Sport-Automatic mit Doppelkupplung: 5,1 s),

Höchstgeschwindigkeit: 250 km/h,

Durchschnittsverbrauch nach EU: 9,4 l (9,0 l)/100 km,

CO2-Emission nach EU: 219 g (210 g)/km.

 

BMW Z4 sDrive30i:

Reihen-Sechszylinder-Benzinmotor mit Magnesium-Aluminium-Verbundkurbelgehäuse, VALVETRONIC und Doppel-VANOS,

Hubraum: 2.996 cm3, Leistung: 190 kW/258 PS bei 6.600 min-1,

max. Drehmoment: 310 Nm bei 2.750 min-1,

Beschleunigung [0-100 km/h]: 5,8 s (Sport-Automatic: 6,1 s),

Höchstgeschwindigkeit: 250 km/h,

Durchschnittsverbrauch nach EU: 8,5 l (8,3 l)/100 km,

CO2-Emission nach EU: 199 g (195 g)/km.

 

BMW Z4 sDrive23i:

Reihen-Sechszylinder-Benzinmotor mit Magnesium-Aluminium-Verbundkurbelgehäuse, VALVETRONIC und Doppel-VANOS,

Hubraum: 2.497 cm3, Leistung: 150 kW/204 PS bei 6.200 min-1,

max. Drehmoment: 250 Nm bei 2.950 min-1,

Beschleunigung [0-100 km/h]: 6,6 s (Sport-Automatic: 7,3 s),

Höchstgeschwindigkeit: 242 km/h (239 km/h),

Durchschnittsverbrauch nach EU: 8,5 l (8,2 l)/100 km,

CO2-Emission nach EU: 199 g (192 g)/km.

 

2/ et LA déception : le poids (il fallait un peu s'en douter car c'est un cc (germancarzone)

 

sDrive23i: 1480 kg (1505 kg)

 

sDrive30i: 1490 kg (1505 kg)

 

sDrive35i: 1580 kg (1600 kg)

 

3/ et les prix (germancarzone toujours) allemands TVA incluse

 

BMW Z4 sDrive 23i (204 HP) = €35,900

BMW Z4 sDrive 30i (258 HP) = €42,900

BMW Z4 sDrive 35i (306 HP) = €47,450

 

 

 

le Z4 3.0si actuel fait 265ch et son successeur reviendrait à 258ch ? je n'y crois pas trop..

 

Je vois plus le Sdrive 35i à 326ch et le 30i à 272ch.

 

Sinon ça va bombarder dans cette catégorie l'an prochain :

 

New Z4 3Litres biturbo

Audi TTRS (5 cylindres turbo, on parle de 350ch)

Cayman S restylé avec le 3.4litres poussé à 320ch

Nissan 370Z (attention à celui là : 150 kgs en moins, 3.7litres, 336ch et dans les 40 k€ de prix d'appel)

 

ça a du bon la concurrence :)

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §dou226Dv

 

 

le Z4 3.0si actuel fait 265ch et son successeur reviendrait à 258ch ? je n'y crois pas trop..

 

Je vois plus le Sdrive 35i à 326ch et le 30i à 272ch.

 

Sinon ça va bombarder dans cette catégorie l'an prochain :

 

New Z4 3Litres biturbo

Audi TTRS (5 cylindres turbo, on parle de 350ch)

Cayman S restylé avec le 3.4litres poussé à 320ch

Nissan 370Z (attention à celui là : 150 kgs en moins, 3.7litres, 336ch et dans les 40 k€ de prix d'appel)

 

ça a du bon la concurrence :)

 

 

Concernant le TTRS on parle plutot de 340cv, L5 monoturbo.

 

Enfin concernant la puissance du Z4 sdrive 30i :

 

North American Market Press Release: (germancarzone)

 

 

Quote:

More power, more efficiency, & more comfort. Two all-new BMW Z4 Roadster models raise the standard for style and dynamic performance.

 

Woodcliff Lake, NJ – December 13, 6:00PM EST 2008... Poised to lead its market segment once again, the 2009 BMW Z4 Roadster will make its North American debuts at the 2009 North American International Auto Show on January 11.

 

Return of a Classic

 

The classic roadster is back – more powerful and more stylish than ever before. It is the BMW Z4, the only car in its segment combining classic roadster proportions with a seating position moved close to the rear axle, rear-wheel drive, with a retractable hardtop.

 

The new BMW Z4 offers all the driving pleasure of a BMW Roadster with particularly refined and stylish flair. Driving with the roof down, this two-seater offers a refreshingly intense experience of the sunshine and the wind rushing by – and driving with the hardtop closed it provides all the comfort of a sporting coupe in the premium segment. So through this diversity and wide range of qualities, the new BMW Z4 is the re-birth of the roadster.

 

The design of the new Z4 comes out through classic details interpreted in new, up-to-date style. This outstanding two-seater offers a unique combination of elegance, agility, and supreme comfort. The aluminum shells of the two-piece lightweight hardtop come to rest in the roof compartment, saving maximum space in the process. Even with the roof closed, the new Z4 retains the proportions typical of a genuine roadster.

 

To ensure driving pleasure, the new BMW Z4 is offered with two inline-6 engine displacing 3.0 liters: 300 hp in the BMW Z4 sDrive35i and 255 hp in the BMW Z4 sDrive30i ensure truly outstanding acceleration and response at all times. .

Comprehensive use of BMW’s EfficientDynamics technologies serves to provide an unparalleled balance of driving pleasure and fuel efficiency. While both models are available with a manual six-speed gearbox, the Z4 sDrive35i is available also with a dual-clutch sport automatic transmission featuring seven gears. The six-speed sport automatic is available on the Z4 sDrive30i. Both sport automatic transmissions feature steering wheel-mounted paddle shifters.

 

Featuring Dynamic Drive Control as standard, the BMW Z4 enables the driver to choose between three drivetrain and suspension settings at the touch of a button.

 

Design: the modern look of a classic roadster.

 

The new BMW Z4 takes on the classic look of the roadster in modern, flowing lines. The car’s proportions are borne out by the long and low-slung engine compartment lid, short overhangs, the long wheelbase and large wheels as well as the low seating position near the rear axle.

 

The front view features a large, upright BMW kidney grille, wide air intake and the dual round headlights, typical of the BMW brand. All surfaces and lines, including the character lines on the hood, strive towards an imaginary target point on the road ahead.

 

The side view is dominated by the dynamic flow of the car’s shoulder line connecting the front and rear wheel arches and accentuating the stretched, athletic look of the Roadster. The horizontal orientation of the car’s lines and surfaces at the rear, in turn, emphasizes the sheer width of the new BMW Z4. Further characteristics are the extra-large hood extending far over the wheel arches, the black A-pillars, the gills at the side with their integrated LED direction indicators, as well as the slender rear fixtures with three-dimensional LED-fed rows of light.

 

Stylish, sophisticated, and typical of a genuine roadster: the interior.

 

For harmonious unison of the exterior and interior so important in an open-air car, the shoulder line is reflected by the door panels with their unique configuration and flow from front to rear.

 

The contoured surface to the left and right of the steering wheel incorporates the controls for the lights and air conditioning. These elements are available trimmed in Satin Silver matte, Brushed Aluminum, and Ash Grain Wood, the respective color and trim variant also being used on the center console and door handle.

 

The standard seats with integrated headrests on the BMW Z4 sDrive35i feature high-quality Kansas leather in a choice of three colors. A fourth choice, Ivory White Nappa leather, is also available as part of the Exclusive Ivory White Leather Package, which includes sport seats and Anthracite wood trim.

 

An Extended Leather option (Z4 sDrive35i only) adds leather on the upper section of the instrument panel, the doorsills, the sun visors in Black leather as well as the leather-finish door closing handles in upholstery color on the passenger’s side.

 

The entire range of paintwork colors available on the new BMW Z4 is made up of no less than nine color tones including Orion Silver metallic exclusive to the new Roadster.

 

Cycling in 20 seconds: the retractable hardtop.

 

The new BMW Z4 is the first BMW roadster to protect its occupants from wind and weather with a fully retractable hardtop. This two-piece lightweight aluminum shell opens and closes at the touch of a button within 20 seconds. The compact packaging of the folding roof enables the Z4 Roadster to retain the characteristic, slender proportions of its predecessor.

 

This innovative roof system offers outstanding acoustic and aerodynamic qualities and sets a new standard in the Z4’s segment. Large windows and the high-quality roof lining give the hardtop a light look. Driver and passenger enjoy a bright ambience, generous space, and optimum visibility. Compared with the former model, the side windows are 40% larger, the see-through area in the rear window 52% larger, and all-round visibility increased14% over the previous generation.

 

The glass rear window in the hardtop is equipped with an electric defroster and the four side windows of the new BMW Z4 may be lowered individually. The higher roofline and larger door openings allow easier and more convenient access with the roof closed.

 

The retractable roof may be operated either by a switch in the center console or by remote control key fob when equipped with optional Comfort Access. Comfort Access also allows convenient loading and unloading of the luggage compartment with the roof open. To provide access to the luggage compartment in this case, the open hardtop is moved to an interim position facilitating the removal of large objects.

 

Flexible storage with optional through-loading.

 

The roof compartment and the luggage compartment are separated from one another by a moveable partition, which may be folded up to increase luggage space if the roof will remain closed.

 

The moveable partition in the new BMW Z4 is unique in the premium roadster segment, and offers enough luggage space with the hardtop open for a medium-sized hard-shell suitcase.

 

Using the optional through-loading system to the passenger compartment, the Z4 is able to accommodate a 46-inch full-size golf bag. When the roof is closed the luggage compartment easily accommodates up to four crates of large bottles or – when using the through-loading system – two 46-inch golf bags.

 

Various other storage compartments are designed into the interior. The new Z4 offers storage trays in the center console, a 10-liter glove box, hinged compartments in the doors, and additional space behind the seats.

 

Included with the Cold Weather Package is a storage package that provides an even wider range of storage and loading functions, with fastening nets on the rear panels of the seats and in the passenger’s footwell, lashing belts in the luggage compartment, as well as a storage box in the bulkhead leading to the luggage compartment.

 

Optional through-loading system together with a transport bag ensures even greater versatility, allowing the user to load slender items such as golf bags or two pairs of skis measuring up to 67" in length.

 

A successful concept with a great tradition:

 

inline-6 engines in the BMW Roadster.

 

Elegant roadster lines, the BMW kidney grille, and a inline-6 engine form a combination that, in 1934, made the BMW 315/1 an unprecedented success both on the road and in motorsport. That combination has been retained to this day in the BMW Z4.

 

The new Z4 is therefore being launched exclusively with inline-6 engines, a choice of two engines providing both power and performance. These unique engines exhibit refinement and fast-revving response typical of a BMW six-cylinder, offering an unparalleled balance of performance and fuel efficiency in the premium roadster segment thanks to the BMW EfficientDynamics engineering strategy. The individual versions of the new BMW Z4 come with on-demand management and control of the car’s accessory drives, a variable oil pump, intelligent lightweight technology, and optimized aerodynamics.

 

BMW Z4 sDrive35i: performance with efficiency thanks to Twin Turbo and High Precision Injection.

 

The most dynamic version of the new Z4 comes with the world’s first inline-6 engine to feature twin turbochargers, High Precision Injection, and an all-aluminum crankcase.

 

The use of two turbochargers (each supplying three cylinders) ensures responsiveness never seen before on a turbocharged engine. The engine achieves peak torque of 300 lb-ft without the slightest delay, and maintains this high level of torque throughout a broad rev range from 1,400–5,000 rpm.

 

Maximum output of 300 hp comes at 5,800 rpm, and the BMW Z4 sDrive35i accelerates to 60 mph in just 5.1 seconds (optional seven-speed double clutch sport automatic transmission in 5.0 seconds). The acceleration continues all the way to an electronically-limited 130 mph (150 mph when equipped with the optional Sport Package).

 

High Precision Injection is a key element in the Z4’s efficient performance. Injecting fuel directly into the combustion chamber offers a cooling effect allowing a higher compression ratio and optimized combustion efficiency. This second generation of direct gasoline injection developed by BMW ensures significant benefits in fuel efficiency without restricting the dynamic qualities of the engine.

 

The 6-cylinder normally aspirated engine:

 

powerful and light thanks to magnesium.

 

Offering spontaneous power and performance, excellent motoring refinement and outstanding efficiency, the 6-cylinder naturally-aspirated engine in the BMW Z4 sDrive30i again offers the very best in its segment. Weighing just 355 lb thanks to its composite magnesium/aluminum crankcase, cylinder head cover made of a special synthetic material and lightweight camshafts with aluminum VANOS control unit, is exceptionally light.

 

While BMW’s VALVETRONIC engine management controls valve stroke on the intake valves, double-VANOS varies the angle of the intake and outlet valves in an infinite process. This allows particularly efficient use of fuel, providing a “beefy” torque curve and giving the engine instant response.

 

The engine in the BMW Z4 sDrive30i develops maximum output of 255 hp from 3.0 liters capacity at an engine speed of 6,600 rpm. Maximum torque of 220 lb-ft, in turn, comes at just 2,600 rpm.

 

With this kind of power, the BMW Z4 sDrive30i accelerates from a standstill to 60 mph in 5.6 seconds (with optional sport automatic in 6.0 seconds). Top speed is electronically limited to 130 mph (150 mph when equipped with the optional Sport Package).

 

6-speed transmission with short gearshift travel featured as standard.

 

All variants of the new BMW Z4 come as standard with a 6-speed manual gearbox. Developed specifically for BMW’s new Roadster, the various transmission options are particularly sporting in their character. Indeed, this is borne out in particular by extremely short gearshift travel much shorter than on all other current BMW models with a manual gearshift.

 

Optional: 7-speed sport automatic with double clutch and 6-speed sport automatic with paddle shifters.

 

As an option, the BMW Z4 sDrive35i is available with BMW’s newly developed double-clutch sport automatic gearbox. Based on the M DCT transmission introduced in the BMW M3, this 7-speed gearbox ensures faster acceleration and extra performance in comparison with the 6-speed manual gearbox, while providing the comfort features of a BMW automatic transmission. The 7-speed double-clutch sport automatic shifts gears without the slightest interruption of power.

 

The BMW Z4 sDrive35i with its seven-speed sport automatic accelerates to 60mph in just 5.0 seconds, while fuel consumption is expected to outperform the fuel economy on the same model with a manual gearbox.

 

Sport automatic gives the driver the choice of either automatic (Program D) or manual gear selection. If desired, the driver may shift gears manually by means of paddles on the steering wheel.

 

The 6-speed sport automatic transmission available on the BMW Z4 sDrive30i promotes not only driving comfort, but also the sporty performance of a BMW Roadster. Indeed, the characteristics of the car are attributable to the direct connection linking the transmission to the engine, based on modern torque converter technology with an integrated torsion damper, avoiding unnecessary slip and therefore helping to eliminate any loss of power and performance. Even the slightest movement of the gas pedal, therefore, is converted spontaneously into a quick response with gearshift times reduced to a minimum.

 

The sport automatic transmission offers the driver the opportunity to shift gears manually when desired. Apart from selecting gears via the selector lever on the center console, the driver also has the option to use the gearshift paddles on the steering wheel.

 

Sophisticated suspension technology, high-performance lightweight brakes.

 

Rear-wheel drive, near perfect weight distribution, the long wheelbase and the low center of gravity on the roadster create ideal conditions for supreme agility.

 

Featuring traditional spring-struts, a “double-jointed” front suspension made largely of aluminum, and a constant-geometry rear axle, the new Z4 comes with proven suspension concepts in a configuration perfectly tailored to the characteristics of the car.

 

Electric power steering plays a role also in the BMW Z4, enhancing the precision and comfort of steering maneuvers and reducing fuel consumption, since the electric motor for steering power assistance is activated only when required or desired by the driver.

 

The new Z4 comes with new high-performance brakes, featuring low weight and low brake pad wear. At the same time the BMW Z4 is the first car in its segment to feature an electrical parking brake activated and released by a button on the center console.

 

Both versions of the new BMW Z4 come as standard on 17-inch light-alloy rims and with runflat tires as well as a Tire Pressure Monitor.

 

BMW’s standard Dynamic Stability Control (DSC) serves not only to activate the ABS brakes and ensure stability on slippery surfaces by activating the brakes or reducing engine power, but also comprises other functions such as Brake Drying and Brake Standby as well as a Start-Off Assistant. Acting in a similar way to a mechanical limited slip differential, DSC electronic rear brake management is used to simulate a limited slip differential for stronger acceleration in turns.

 

Activating Dynamic Traction Control at the touch of a button, the driver is able to raise the response thresholds for intervention by the DSC, thus enjoying the option, for example, to set off on loose snow with the drive wheels slightly spinning. And when desired, the driver is also able to deactivate DSC altogether (ABS remains active).

 

Adaptive M Suspension featuring Electronic Damping Control (EDC).

 

The agility of the BMW Roadster may be further enhanced by ordering the optional Sport Package featuring Adaptive M Suspension with Electronic Damping Control. A central control unit varies the “compression” and “rebound” stages on the four twin-sleeve gas pressure dampers to provide optimum response at all times. The response time is so fast that a signal coming from a front wheel crossing a hole in the road reaches and re-adjusts the rear dampers even before the rear wheels reach the same uneven road surface.

 

Comfort and sportiness in one: Dynamic Drive Control.

 

Dynamic Drive Control allows the driver of the new Z4 to choose the drive characteristics of the car. In addition to changing damper forces on the Adaptive M Suspension, DDC also conditions the responses of the gas pedal, the power steering, and the response thresholds of Dynamic Stability Control. And if the car is fitted with either sport automatic transmission, the adaptive gearshift logarithms are adjusted.

 

The driver operates Dynamic Drive Control via a button on the center console next to the gear selector. By pressing the button, s/he is able to choose from the NORMAL, SPORT and SPORT+ modes, thus activating a pre-configured, perfectly balanced set-up. The SPORT mode, for example, offers more-direct steering behavior and a more-direct response to the gas pedal. The SPORT+ mode, in turn, serves additionally to activate the Dynamic Traction Control mode of DSC, intentionally allowing slight wheelspin and thus enabling the driver to take a bend in a controlled drift.

 

Extra space, more safety.

 

The new BMW Z4 is slightly larger outside than its predecessor, at the same time offering significantly more comfort in terms of space and a lot more loading space: BMW’s new Roadster is 5.8” longer, 0.4” wider, and 0.3” lower. Wheelbase has grown 0.1” to measure 98.3".

 

Apart from all-round visibility, the interior offers greater headroom (+0.20"), extra shoulder room (+0.79") and more elbow freedom (+1.69"). The door opening, increased in size by 1.02", allows even more convenient access with the roof closed.

 

The extremely stiff bodyshell, lightweight construction and near 50/50 weight distribution enhance both the safety and agility of the new BMW Z4. High load-resistant subframes, optimum use of crush zones, the extremely stiff passenger cell and highly efficient restraint systems ensure outstanding accident safety. Frontal and head/thorax airbags, belt latch tensioners and belt force limiters are activated by the sensor-controlled electronic safety system as a function of the type and severity of a collision. The head/thorax airbags are integrated on the outside of the seat backrests and inflate over a large surface in the event of a collision from the side.

 

Making its premiere in the BMW Roadster:

 

the latest generation of iDrive.

 

The new Z4 is the first BMW Roadster to feature the iDrive control system as part of its optional navigation system. In the new Z4 the iDrive serves to activate all entertainment, information, navigation and telecommunication functions.

 

The system itself is made up of a Controller on the center console and a folding, high-resolution Control Display on the instrument panel, allowing the driver to intuitively and safely mastermind all available functions.

 

Pressing the direct selection buttons on the newly configured Controller, the user is able to spontaneously change to the CD, radio, telephone and navigation functions. The range of direct selection buttons has now been rounded off by the three MENU, BACK and OPTION command buttons, and programmable favorite buttons in the instrument panel allow the user to save and directly select radio stations, telephone numbers and navigation destinations, and other menu items available directly through iDrive.

 

Measuring 8.8 inches in size, the high-resolution Control Display with its resolution of 1,280 x 480 pixels offers excellent clarity in presenting graphics or pages from the internet. A picture of the Controller shown in the Control Display gives the driver greater and clearer orientation in choosing the next step in the operating process.

 

Using the navigation system is even easier thanks to iDrive. Full-screen map presentation, for example, offers an incomparably detailed overview of the region in which the driver is currently traveling. As an alternative the Control Display also offers an assistance window presenting further highlights and maps independent of the main map.

 

With navigation data saved on an 80 GB hard disc installed in the car, access times are faster than before. And at the same time the hard disc may also be used as a 15 GB music archive.

 

Roadster-specific climate comfort and leather with

 

Sun Reflective Technology.

 

The new BMW Z4 is equipped as standard with air conditioning and seven blower stages. Optional automatic climate control allows separate temperature selection on the driver’s and passenger’s side, individual, automatic temperature control in five stages of intensity, and manual adjustment of air stratification. With the roof open, automatic climate control includes convertible mode.

 

Like BMW’s Convertibles, the leather in the new Roadster incorporates Sun Reflective Technology. A special, highly innovative type of leather on the seats, interior panels, and steering wheel that significantly reduces the heat effect of bright sunshine: Treatment of the leather in Sun Reflective Technology serves to integrate special color pigments into the material to reflect infrared radiation in the sunlight.

 

Top-end audio and communication systems.

 

The audio systems available in the new BMW Z4 set standards in the segment in every respect.

 

The CD player fitted as regular series equipment also serves to play music files in the MP3 format. The available premium hi-fi system comes with up to 14 loudspeakers and two additional subwoofers for an intense and precise experience in sound, with amplifier output of up to 650 watts. A standard AUX-In port is provided, allowing the integration of various external MP3 player. A 6-disc CD/DVD changer in the glove compartment is also available.

 

A Bluetooth interface is available in conjunction with optional BMW Assist to offer greater safety and convenience for making telephone calls while driving. To fully integrate the latest smartphones in the car, the new BMW Z4 is also available with a smart phone integration option.

 

New production plant: BMW Roadster coming from Regensburg.

 

The new BMW Z4 is built at BMW Plant Regensburg alongside the 3 Series and the BMW 1 Series. This is because BMW Plant Spartanburg, where the former model was built, is concentrating from now on entirely on the production of BMW’s X models.

 

BMW Ultimate ServiceTM:

 

Providing owners with incredible value and peace of mind

 

The 2009 BMW Z4 Roadster will feature BMW Ultimate ServiceTM, a suite of services that includes the BMW Maintenance Program (formerly called Full Maintenance), Roadside Assistance and the New Vehicle Limited Warranty. BMW AssistTM with TeleService is part of the optional Premium Package or can be ordered separately as a stand-alone option.

 

BMW Ultimate ServiceTM includes:

 

The BMW Maintenance Program is the only no-cost maintenance program in the industry that covers wear and tear items like brake pads and rotors for four years or 50,000 miles, whichever comes first. BMW owners pay nothing for all scheduled inspections, oil changes, brake pads, wiper blade inserts and other wear-and-tear items.

 

BMW Roadside Assistance is one of the industry’s most comprehensive plans available. Not only is it no-charge for the first four years, but there is no mileage limit. BMW drivers enjoy the assurance of on-the-road help 24 hours a day, seven days a week, anywhere in the United States, Canada and Puerto Rico. This includes everything from flat tire changes, emergency gasoline and lock-out assistance, to towing, alternative transportation and even trip-interruption benefits. This service also includes valuable trip routing advice.

 

BMW New Vehicle Limited Warranty: All 2009 BMW passenger vehicles are covered by BMW’s excellent Limited Warranty, which includes:

• New-vehicle warranty – four-year/50,000-mile coverage of the vehicle.

• Rust-perforation warranty – 12-year/unlimited-mileage coverage.

 

BMW AssistTM provides the driver with services that enhance on-the-road security and convenience, for added peace of mind. The BMW Assist and Bluetooth® System is included in the Premium Package or available as a stand-alone option. BMW includes the Safety Plan for 4 years at no additional cost. BMW is the only manufacturer that offers this duration of service as other manufacturers only include the first year of service. The BMW Assist Safety Plan is a subscription based service that is subject to certain limitations.

 

The in-vehicle equipment for BMW Assist includes GPS technology and hands-free communication functions to deliver emergency and other services, accessed via buttons in the overhead or center console. The BMW Assist system transmits the location and vehicle information to the BMW Assist Response Center. A response specialist speaks with the vehicle occupants to coordinate dispatch, notify emergency contacts on file, and link BMW Roadside Assistance or emergency services as needed and/or requested. A severe accident automatically activates the Automatic Collision Notification function. The BMW Assist Safety Plan also includes Door Unlock and Stolen Vehicle Recovery services, which can save the owner time and money. New to BMW Assist is MyInfo, which allows users to send business listings and street addresses with associated phone numbers from the internet, directly to their BMW.

 

TeleService automatically notifies the BMW center when a vehicle will need service. A service advisor then proactively calls the customer to set up a convenient appointment and have the needed parts ready.

 

BMW Assist subscribers can also enroll in the BMW Assist Convenience Plan (available at an additional cost of $199 per year) to avail themselves of many BMW Assist concierge services, from finding the lowest fuel price or the best French restaurant in the area to information on flight arrival gates or times, as well as receive directions, and traffic and weather information. On 2007 and later models, a selected destination and its phone number can be sent directly to the BMW Navigation system (if so equipped) and the customer’s Bluetooth linked mobile phone, after a push of the Concierge menu option. New for 2009 is BMW Search, which allows those vehicles equipped with both the BMW Navigation and BMW Assist system to gain online access to the Google Maps database inside the vehicle to quickly find a desired business with just a key word. The Convenience Plan also includes Critical Calling, a service that can connect the driver to a requested party via a response specialist in case their mobile phone is not in the vehicle or its battery is discharged.

 

Lastly, the BMW Assist system includes Bluetooth hands-free phone connectivity with phonebook access and speech recognition for dialing by name or number via the steering wheel controls. Use of this feature requires a customer-provided compatible Bluetooth mobile phone. To learn more about BMW Assist, please visit BMW North America.

 

Performance with a conscience

BMW strives to produce its motor vehicles and other products with the utmost attention to environmental compatibility and protection. Integrated into the design and development of BMW automobiles are such criteria as resource efficiency and emission control in production; environmentally responsible selection of materials; recyclability during production and within the vehicle; elimination of CFCs and hazardous materials in production; and continuing research into environmentally friendly automotive power sources. Tangible results of these efforts include the recycling of bumper cladding into other vehicle components; water-based paint color coats and powder clear coats; near-future availability of hydrogen-powered models; and various design and engineering elements that help make BMWs easier to dismantle at the end of their service life.

 

Comme toi j'ai été surpris de la puissance de cette version, peut être s'agit-il de la version US ?

Ceci dit, c'est d'après germancarzone qu'il s'agit d'un communiqué BMW officiel, alors que le compte à rebours (pour autant qu'il concerne le Z4 n'est pas encore terminé) http://www.bmw.com/joy .

 

Wait and see.

 

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §pic235Al

 

 

le Z4 3.0si actuel fait 265ch et son successeur reviendrait à 258ch ? je n'y crois pas trop..

 

 

 

Pourtant la liste des moteurs est la même que sur le site press de BMW ;)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §pic235Al

Ceci dit, c'est d'après germancarzone qu'il s'agit d'un communiqué BMW officiel, alors que le compte à rebours (pour autant qu'il concerne le Z4 n'est pas encore terminé) http://www.bmw.com/joy .

 

Wait and see.

 

 

 

Je suis pas allé voir le site presse Américain mais sa semble un de leur communiqué de presse et si tu as trouvé a sur GCZ ;)

 

Sinon les communiqué de presse sont toujours disponible (pas ceux en Français of course) avant la présentation, avec un embargo :

Hinweis der Redaktion:

Wichtiger Hinweis: bitte beachten Sie folgendes Embargo:

Sonntag, 14. Dezember 2008, 00:00 Uhr (MEZ).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §dou226Dv

Je suis pas allé voir le site presse Américain mais sa semble un de leur communiqué de presse et si tu as trouvé a sur GCZ ;)

 

Sinon les communiqué de presse sont toujours disponible (pas ceux en Français of course) avant la présentation, avec un embargo :

Hinweis der Redaktion:

Wichtiger Hinweis: bitte beachten Sie folgendes Embargo:

Sonntag, 14. Dezember 2008, 00:00 Uhr (MEZ).

 

 

Tout à ma joie de cette présentation officieuse, j'en ai oublié que nous ne sommes que le 14/12. :lol:

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §pic235Al

Le bleu (qui est le Deep Sea blue des 5 et 6 je crois) rend bien mieux que le beige ;)

http://www.bmw-tv.de/pictures/news/automobile/bildergalerien/081214_Fahrt_Berg_rechts_BG.jpg

http://www.bmw-tv.de/pictures/news/automobile/bildergalerien/081214_Front_See_BG.jpg

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §Lud140fn

 

 

Elle est vraiment splendide, j'adore aimkdu13.gif.e46b9672f23bbf234fe9364e9e773184.gif

 

BMW a fait un sacré beau travail sur ce coup là axelay.gif.74527c93472eec14e6036b62494a193f.gif

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §Tev237SJ

 

Concernant le TTRS on parle plutot de 340cv, L5 monoturbo.

 

Enfin concernant la puissance du Z4 sdrive 30i :

 

North American Market Press Release: (germancarzone)

 

To ensure driving pleasure, the new BMW Z4 is offered with two inline-6 engine displacing 3.0 liters: 300 hp in the BMW Z4 sDrive35i and 255 hp in the BMW Z4 sDrive30i ensure truly outstanding acceleration and response at all times. .

 

 

 

 

C'est donc un communiqué de presse US

 

Acutellement le Z4 3.0si est donné aux US pour 255hp

http://www.bmwusa.com/Standard/Content/Vehicles/2008/z4/Z4Roadster30si/Features_and_Specs/Default.aspx

 

Alors qu'en Europe il est donnée pour 265ch (en principe il y a environ 3% de différence entre les résultats

de msure US et CEE, avec peut être quelques réglages différents ça colle)

 

Je persiste à penser qu'en Europe le new Z4 fera 265ch :D

 

Mais je chipote et je me trompe peut être..

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §Lud140fn

 

C'est donc un communiqué de presse US

 

Acutellement le Z4 3.0si est donné aux US pour 255hp

http://www.bmwusa.com/Standard/Content/Vehicles/2008/z4/Z4Roadster30si/Features_and_Specs/Default.aspx

 

Alors qu'en Europe il est donnée pour 265ch (en principe il y a environ 3% de différence entre les résultats

de msure US et CEE, avec peut être quelques réglages différents ça colle)

 

Je persiste à penser qu'en Europe le new Z4 fera 265ch :D

 

Mais je chipote et je me trompe peut être..

 

 

Pourquoi ne pas mettre 272 cv pour le 3.0l .. :??:

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoindre la conversation

Vous publiez en tant qu’invité, vous reconnaissez avoir pris connaissance de la charte et vous engagez à la respecter. Pour publier immédiatement : connectez-vous à votre compte ou inscrivez-vous.
Remarque : En tant qu'invité votre message ne sera pas visible immédiatement.

Invité

Si votre message est un avis de consommateur sur un bien et/ou un service, vous devez obligatoirement indiquer la date de votre expérience de consommation. A défaut, votre avis pourrait être supprimé, en cas de signalement.

Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Coller en tant que texte brut à la place

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

 Partager



Newsletter Caradisiac

Abonnez-vous à la newsletter de Caradisiac

Recevez toute l’actualité automobile

L’adresse email, renseignée dans ce formulaire, est traitée par GROUPE LA CENTRALE en qualité de responsable de traitement.

Cette donnée est utilisée pour vous adresser des informations sur nos offres, actualités et évènements (newsletters, alertes, invitations et autres publications).

Si vous l’avez accepté, cette donnée sera transmise à nos partenaires, en tant que responsables de traitement, pour vous permettre de recevoir leur communication par voie électronique.

Vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, d’effacement de ces données, d’un droit de limitation du traitement, d’un droit d’opposition, du droit à la portabilité de vos données et du droit d’introduire une réclamation auprès d’une autorité de contrôle (en France, la CNIL). Vous pouvez également retirer à tout moment votre consentement au traitement de vos données. Pour en savoir plus sur le traitement de vos données : www.caradisiac.com/general/confidentialite/

×
  • Créer...