Aller au contenu
Logo Caradisiac      

Téléchargez nos application

Disponible sur App Store Disponible sur Google play
Publi info
1/43ème

Corvettes compétition 1/43°


reverso 72
 Partager

Messages recommandés

 

C'est vrai sous cet angle c'est mieux. Il faudrait comparer avec d'autres.

 

 

:jap:

 

 

 

 

 

:sol: Enfin reglé les problèmes de connection , passage des photos ...... et appris à me servir d'un nouvel appareil .....

 

.... et reappris à me servir de paint ....... :ange: alors voici déjà les Grand Sport .... en attendant les C2 Sting Ray 67

 

et les C3 Stingray 72 ...... :D

 

 

 

 

P1010888.jpg

 

 

 

....... Eagle ................................................Spark .......................................Marsh Models

 

 

 

 

 

P1010891.jpg

 

 

 

P1010894.jpg

 

 

 

P1010892.jpg

 

 

 

 

 

P1010890.jpg

 

 

 

 

P1010896.jpg

 

 

 

 

P1010898.jpg

 

 

 

 

P1010895.jpg

 

 

 

 

 

P1010897.jpg

 

 

 

 

P1010899.jpg

 

 

 

 

:p La SPK est " blanc cassé " ......... ce qui n'est peut etre pas illogique pour une Chaparral ! :ange:

 

 

 

pour continuer une discussion , avec Ed entre autre ;) , elle est realisée à partie d'un scan , mais retravaillé .......

 

 

 

...... :p ....... :jap: ........ :jap:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Merci Doc pour ce comparatif des GS

 

Autre epoque .... voici les GTP by Starter .....

 

CorvetteGTP.jpgCorvetteGTPX4dessus.jpg

 

CorvGTParr.jpgCorv.Bud+bravo.jpg

 

Superbe ces CORVETTE GTP ,dommage que l'on ai tant de mal à en trouver , idem pour toutes les GTP.

Bref, j'aime plus que beaucoup.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §jac813pi

Salut à tous , je me demandais si quelqu'un connait une firme/personne qui réalise des planches de décals correctes sur demande. J'aimerai completer ma collection de c5r/c6r et de nombreuses déco ne sont pas dispo.

 

J'ai trouvé un site au danemark mais ils ne prennent pas de commandes en dessous de 250 pièces.

 

Merci à vous

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §jac813pi

Je fais des photos demain et je poste ça ;)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

:p Voilà !..........

 

 

P1010905.jpg

 

Ixo/Altaya .............Starter ...............Spark ................Speedy Model/Amr ........Illustra

 

 

 

 

P1010907.jpg

 

 

 

P1010908.jpg

 

 

................ mes preferees ............ :sol:

 

 

 

 

 

 

P1010909.jpg

 

 

 

 

 

P1010913.jpg

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

:sol: ....... :jap: la suite ! .........

 

 

 

P1010911.jpg

 

 

les pare-brises sont compatibles ....

 

 

P1010910.jpg

 

 

 

 

P1010915.jpg

 

 

les references ....Amr & Spark ......

 

 

 

 

P1010914.jpg

 

 

 

 

P1010916.jpg

 

 

 

 

 

 

 

P1010918.jpg

 

 

2 decos que j'aime beaucoup ( les modeles un peu moins ! ..... )

 

 

 

P1010917.jpg

 

 

le pare- brise de l 'Illustra est vraiment une Cata ! :cry:

 

 

 

P1010912.jpg

 

 

et l'avant n'est pas terrible non plus !!!! ( comme sur leur version de la Big One )

 

 

tout çà est dommage car leur Daytona est interessante ..... :ange:

 

 

en plus la photodec de m..... a bien mal vieilli :pfff:

 

 

 

:p ....... :jap:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §jac813pi

Salut à tous ,

 

voici une mise à jour de mes corvette , quelques réa sur base de planches de chez pattos et decaldoc sont venues compléter ma collec !

 

 

IMG_0663.jpg

 

IMG_0641.jpg

 

 

IMG_0642.jpg

 

 

IMG_0643.jpg

 

 

IMG_0644.jpg

 

 

IMG_0645.jpg

 

 

IMG_0649.jpg

 

 

IMG_0648.jpg

 

 

IMG_0647.jpg

 

 

IMG_0646.jpg

 

 

IMG_0662.jpg

 

 

IMG_0660.jpg

 

 

IMG_0659.jpg

 

 

IMG_0658.jpg

 

 

IMG_0656.jpg

 

 

IMG_0653.jpg

 

 

IMG_0652.jpg

 

 

IMG_0650.jpg

 

 

@++

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §Wis376uB

Hi all,

I have again found some time to pick up the thread again.

I'm currently working on 2 cars.

The Gregg Pickett tube frame corvette and the JLP corvette.

The JLP-corvette is my second attempt to build this car.

See for my earlier attempt this topic.

As you can see from the picture, the bodywork of both cars got heavy changes to get the shape slightly similar to the originals.

The JLP-car got a completely new spoiler, hood, custom side-pods, a new and extended back. Especially the back and side-pods openings were hard to make.

The models probably get a scratch built tube frame and Interior, such as on one of the Pickett-car photos can be seen.

Would anyone interested in these models, take a look at the pictures possibly comment or advice.

I can still change small details.

Especially for the construction of the windscreen pillars and the rear window, I still have no definitive solutions.

(Please in English.)

 

 

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Hi all,

I have again found some time to pick up the thread again.

I'm currently working on 2 cars.

The Gregg Pickett tube frame corvette and the JLP corvette.

The JLP-corvette is my second attempt to build this car.

See for my earlier attempt this topic.

As you can see from the picture, the bodywork of both cars got heavy changes to get the shape slightly similar to the originals.

The JLP-car got a completely new spoiler, hood, custom side-pods, a new and extended back. Especially the back and side-pods openings were hard to make.

The models probably get a scratch built tube frame and Interior, such as on one of the Pickett-car photos can be seen.

Would anyone interested in these models, take a look at the pictures possibly comment or advice.

I can still change small details.

Especially for the construction of the windscreen pillars and the rear window, I still have no definitive solutions.

(Please in English.)

 

 

 

 

 

C'est "à se tap...."

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Hi all,

I have again found some time to pick up the thread again.

I'm currently working on 2 cars.

The Gregg Pickett tube frame corvette and the JLP corvette.

The JLP-corvette is my second attempt to build this car.

See for my earlier attempt this topic.

As you can see from the picture, the bodywork of both cars got heavy changes to get the shape slightly similar to the originals.

The JLP-car got a completely new spoiler, hood, custom side-pods, a new and extended back. Especially the back and side-pods openings were hard to make.

The models probably get a scratch built tube frame and Interior, such as on one of the Pickett-car photos can be seen.

Would anyone interested in these models, take a look at the pictures possibly comment or advice.

I can still change small details.

Especially for the construction of the windscreen pillars and the rear window, I still have no definitive solutions.

(Please in English.)

 

 

 

 

 

 

Hello Wiskey,

 

You are doing a splendid job there !!

 

:love: :love: :love:

 

I'm not a Corvette specialist, but the heavy transformations you do, are very interesting to follow.

I have some experience with transformations myself, but I use mostly aluminium plates to realise some heavy bodywork.

 

Concerning the windscreen pillars, as I can see on your pictures, the pillars are on the inside of the windscreen ?

If they are, I should make them in metal and glue them between the roof and the fronthood. Like this, it will give some extra strength to the roof.

 

Concerning the rear window, as the window is not cut out of the model yet, it is easy to make the right form with a piece of paper first. Lay the paper on the model and go around the border with a pen.

For the final version, you can use a protection sheet for smartphone screens. You put the paper version on the plastic, and simply cut out.

To put the window on the model, you glue first one side and let dry. After that, you fold the window precisely on its place and let dry. To keep the window on its place while drying, I mostly use some rubber bands.

 

Indien gewenst, kan ik het ook uitleggen in het nederlands ... :sol:

 

:jap: :jap:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Hi all,

I have again found some time to pick up the thread again.

I'm currently working on 2 cars.

The Gregg Pickett tube frame corvette and the JLP corvette.

The JLP-corvette is my second attempt to build this car.

See for my earlier attempt this topic.

As you can see from the picture, the bodywork of both cars got heavy changes to get the shape slightly similar to the originals.

The JLP-car got a completely new spoiler, hood, custom side-pods, a new and extended back. Especially the back and side-pods openings were hard to make.

The models probably get a scratch built tube frame and Interior, such as on one of the Pickett-car photos can be seen.

Would anyone interested in these models, take a look at the pictures possibly comment or advice.

I can still change small details.

Especially for the construction of the windscreen pillars and the rear window, I still have no definitive solutions.

(Please in English.)

 

 

 

 

 

 

:pt1cable:

 

C'est hallucinant !

 

:love: :love: :love:

 

Very good job audio45.gif.b76fd8601b7db2e5cc2cf6562748a0fd.gif

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §Wis376uB

 

Hello Wiskey,

 

You are doing a splendid job there !!

 

:love: :love: :love:

 

I'm not a Corvette specialist, but the heavy transformations you do, are very interesting to follow.

I have some experience with transformations myself, but I use mostly aluminium plates to realise some heavy bodywork.

 

Concerning the windscreen pillars, as I can see on your pictures, the pillars are on the inside of the windscreen ?

If they are, I should make them in metal and glue them between the roof and the fronthood. Like this, it will give some extra strength to the roof.

 

Concerning the rear window, as the window is not cut out of the model yet, it is easy to make the right form with a piece of paper first. Lay the paper on the model and go around the border with a pen.

For the final version, you can use a protection sheet for smartphone screens. You put the paper version on the plastic, and simply cut out.

To put the window on the model, you glue first one side and let dry. After that, you fold the window precisely on its place and let dry. To keep the window on its place while drying, I mostly use some rubber bands.

 

Indien gewenst, kan ik het ook uitleggen in het nederlands ... :sol:

 

:jap: :jap:

 

 

Thanks Fly242,

 

For the very interesting tips on the windshield pillars and rear window.

I'm definitely going to try.

 

Thanks for the offer to explain it in the Dutch.

But to keep it interesting for the rest of the forum, we better communicate in English.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §Wis376uB

Hi to al of you,

 

Who can help me with a scan in JPEG or PDF format of the decals from the Arena 053.

 

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §Wis376uB

Some nice models found on the internet.

Interesting topics for a renovation project.

 

The Starter Sebring ´75 can be a good donor.

 

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §Wis376uB

Can someone help me with a (good) picture of this BBS sticker, in order to make a decal of it?????????

 

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
 Partager



Newsletter Caradisiac

Abonnez-vous à la newsletter de Caradisiac

Recevez toute l’actualité automobile

L’adresse email, renseignée dans ce formulaire, est traitée par GROUPE LA CENTRALE en qualité de responsable de traitement.

Cette donnée est utilisée pour vous adresser des informations sur nos offres, actualités et évènements (newsletters, alertes, invitations et autres publications).

Si vous l’avez accepté, cette donnée sera transmise à nos partenaires, en tant que responsables de traitement, pour vous permettre de recevoir leur communication par voie électronique.

Vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, d’effacement de ces données, d’un droit de limitation du traitement, d’un droit d’opposition, du droit à la portabilité de vos données et du droit d’introduire une réclamation auprès d’une autorité de contrôle (en France, la CNIL). Vous pouvez également retirer à tout moment votre consentement au traitement de vos données. Pour en savoir plus sur le traitement de vos données : www.caradisiac.com/general/confidentialite/

×
  • Créer...