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Tricherie sur les polluants - Informations et répercussions


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J'espère pour eux qu'ils ont provisionné la somme

Je ne sais pas d'ou vient cette somme, si c'est en rapport avec les USA ou l'Europe...

 

Ce qu'on sait, c'est qu'un concurrent de VW, cité dans l'article, a du moins décidé de ne pas faire de provision dans ce sens au vu de ce qu'elle a observé chez VW comme condamnation en Europe jusqu'à présent.

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Invité §luc268By

http://www.lemonde.fr/idees/ar [...] _3232.html

 

 

[h1]« Dieselgate »  : « L’Europe doit créer une agence européenne de l’automobile »[/h1]

Pour le spécialiste des normes Grégory Lièvre, créer pour l’automobile une agence européenne, comme il en existe une pour le transport aérien, renforcerait la transparence et l’efficacité des constructeurs du Vieux Continent.

LE MONDE ECONOMIE | 23.02.2017 à 10h38 • Mis à jour le 23.02.2017 à 10h44 | Par Grégory Lièvre (Employé de l'Agence européenne de sécurité aérienne à Cologne, Allemagne)

 

Après Volkswagen, d’autres constructeurs automobiles européens, dont les français Renault et PSA, sont soupçonnés de s’être livrés à des pratiques illicites en matière de tests de pollution pour certains de leurs modèles diesel. Le montant des compensations financières à verser par l’industrie européenne donne le vertige (la presse évoque près de 15 milliards de dollars pour Volkswagen).

Ce scandale soulève de nombreuses questions concernant la supervision de l’activité de conception et de ­construction automobiles à l’échelle nationale dans le système actuel. En outre, on peut regretter que ce soient des universités et des administrations américaines qui aient révélé le scandale, touchant en premier lieu des industriels européens. Heureu­sement, il semble que seuls des tests liés aux émissions de certains gaz, et non liés à la sécurité des véhicules, aient fait l’objet de fraudes.

Il existe pourtant un autre secteur industriel du domaine des transports dans lequel les activités de conception et de production sont fortement réglementées et contrôlées par la puissance publique : celui de l’aéronautique civile.Supervisation

Au début des années 2000, sous la pression, notamment, des acteurs majeurs du secteur, le législateur européen a créé une Agence européenne de la sécurité aérienne (AESA). Cette agence dispose de pouvoirs exécutifs qui lui permettent de superviser, entre autres, l’activité de conception aéronautique européenne. Ainsi, lorsqu’un type d’aéronef est conçu en Europe, le concepteur doit démontrer à cette agence que son produit répond aux normes européennes de sécurité, mais aussi de protection de l’environnement, y compris par des tests techniques réalisés sous la supervision de l’AESA.

En quoi un organe public européen analogue à l’AESA pour le secteur automobile serait-il susceptible de limiter la probabilité et l’impact d’une crise de type « dieselgate » ?

Une future « agence européenne de la sécurité routière », chargée notamment de la certification des nouveaux modèles automobiles européens, présenterait notamment deux avantages majeurs. D’une part, elle réunirait les meilleures pratiques et les meilleurs experts européens et atteindrait ainsi un niveau d’expertise technique inégalé. D’autre part, les rapports de force entre administrations techniques, sur le plan...

 

 

 

 

Cycle d'homologation - théorie, optimisations et réalité

 

Désolé de devoir sans cesse répéter [:deux-sans-six:8]

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Une page de HS, guéguerre et autre pignolage intellectuel effacé.

Ma prochaine intervention du genre de ma part, j'offre une tournée générale :jap:

Avis à ceux qui chercheraient à nouveau à se prendre pour des modérateurs, le tarif sera double.

Les règles, c'est moi qui les fixe et si elles dérangent, je ne retiens personne.

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Invité §luc268By

Une page de HS, guéguerre et autre pignolage intellectuel effacé.

Ma prochaine intervention du genre de ma part, j'offre une tournée générale :jap:

Avis à ceux qui chercheraient à nouveau à se prendre pour des modérateurs, le tarif sera double.

Les règles, c'est moi qui les fixe et si elles dérangent, je ne retiens personne.

 

 

 

Perso, elles me conviennent parfaitement...

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Invité §Lau620QA

Et maintenant, une triche d'Audi pour une homologation de l'Audi Q7 diesel a Hong Kong, en Chine:

 

http://www.forbes.com/sites/be [...] t-in-court

 

Le plus interessant c'est que l'ordre à été donné (et signé!) par le bureau des décisionnaires d'Audi, on est loin de la fable des ingénieurs qui bossent tout seul dans leur coin sans avertir la hiérarchie :buzz:

 

 

Hop, une 1ere tricherie du groupe Volkswagen en Chine balzout.gif.ec9edeaae6190f18bc9f872d4c9c7e8f.gif

 

L'Audi Q7, déjà sous le coup d'une enquête avec d'autres véhicules d'une triche au CO2 sur les blocs essences avec un trucage de la boite automatique.

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On en sait rien... À ce stade, pas de poursuite à Hong Kong. ..

 

'Weiß’s attorney Hans-Georg Kauffeld said in court that his client locked-up the paper in his safe as insurance, and that he told his people to resist the order. Whether Hong Kong regulators were later fooled or not, nobody could say in court for sure.'

 

Pour l'histoire de la boîte auto, t'es certain qu'il y a des choses en cours? Je n'ai absolument plus rien vu depuis ds mois à ce sujet. Le EPA ne s'est même pas prononcé, ou alors on le sait pas... Je me souviens que le même système à été découvert aussi au moins chez Fiat.

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On en sait rien... À ce stade, pas de poursuite à Hong Kong. ..

 

'Weiß’s attorney Hans-Georg Kauffeld said in court that his client locked-up the paper in his safe as insurance, and that he told his people to resist the order. Whether Hong Kong regulators were later fooled or not, nobody could say in court for sure.'

 

Pour l'histoire de la boîte auto, t'es certain qu'il y a des choses en cours? Je n'ai absolument plus rien vu depuis ds mois à ce sujet. Le EPA ne s'est même pas prononcé, ou alors on le sait pas... Je me souviens que le même système à été découvert aussi au moins chez Fiat.

 

 

Exact, puisque le récipiendaire à demandé de ne pas obéir à cet ordre. Pour être plus précis, j'aurais du dire 'Une demande de tricherie validée par la direction d'Audi' :jap:

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VW pas prêt de payer des compensations en Europe et la CE ne sait rien y faire.

 

https://www.bloomberg.com/news [...] e-izjub8cb

 

VW Leaves EU Consumer Chief `Desperate' Over Dieselgate

 

 

VW Leaves EU Consumer Chief `Desperate' Over Dieselgate

by Stephanie Bodoni

Fri Feb 24 2017 14:15:03 GMT+0100 (CET) Fri Feb 24 2017 16:31:38 GMT+0100 (CET)

Consumer affairs commissioner pushes for compensation in kind

Jourova says VW can’t treat its EU customers the way it has

The European Union’s consumer affairs chief said Volkswagen AG’s failure to compensate EU-based customers hit by the dieselgate scandal has made her feel “desperate.”

 

Vera Jourova vowed to keep pushing for the carmaker to offset the burdens caused by its cheating, saying that VW’s reluctance to go beyond a commitment to provide repairs and more information about vehicles affected is tormenting her.

 

“I tried to explain to Volkswagen that at the end, it will be a win-win if they go for such a gesture,” Jourova, 52, told Bloomberg in an interview in her Brussels office Friday. “Nothing yet” has happened on this front, and the Czech commissioner says she “sometimes feels desperate about this.”

VW’s cheating, which was uncovered in the U.S. and led Germany to order an EU-wide recall of 8.5 million Volkswagen vehicles, has left policy makers in Europe scrambling to enforce emissions regulations. The issue is politically thorny as more than half the cars in Europe are powered by diesel and thousands of jobs in the region are tied to the technology, which has come under intensifying scrutiny in the wake of VW’s scandal.

Jourova’s efforts to push the carmaker into compensating European consumers, including extending warranties, have been hampered by EU rules that turn most enforcement powers over to individual countries. Previous attempts to broker a deal with VW have resulted in promises for an “action plan” to repair vehicles. That’s a far cry from the $10,000 in damages that U.S. car owners can receive.

 

VW, which is expected to announce preliminary 2016 earnings Friday, is working to quickly retrofit affected cars, company spokesman Nicolai Laude said in an e-mailed statement. Several million vehicles have been updated in Europe, he said.

 

“We’re in a continuous and constructive dialogue with EU Commissioner Jourova,” Laude said. “Retrofitting is progressing swiftly and feedback from customers and dealerships is positive."

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http://www.leblogauto.com/2017 [...] lourd.html

 

Dieselgate : Oliver Schmidt risque très lourd

 

Incarcéré e cadre Volkswagen risque très lourd dans l’affaire dite du dieselgate.

 

Oliver Schmidt, inculpé par les autorités américaines après avoir été interpellé par le FBI à l’aéroport de Miami, restera derrière les barreaux jusqu’à son jugement sauf si ses avocats réussissent à le faire sortir.

 

Présenté devant une juridiction de Detroit et le juge Steven Whalen, l’ancien responsable de l’antenne de conformité réglementaire aux USA a vu sa demande de remise en liberté être refusée après avoir plaidé non coupable des faits reprochés.

 

La justice n’entend pas voir l’oiseau s’envoler et quitter le territoire américain. On comprend mieux encore pourquoi certains dirigeants évitent depuis des semaines de poser le pied sur le sol US.

 

La justice américaine soupçonne Oliver Schmidt son rôle clef dans la fraude aux émissions polluantes ayant floué les différents organismes d’homologation.

 

La presse américaine rapporte que l’homme fait face à onze chefs d’inculpation. Il pourrait encourir une peine de prison de 169 ans avec le système des peines qui s’accumulent.

 

S’il est reconnu coupable pour avoir joué un rôle clef, Oliver Schmidt ne va-t-il toutefois pas payer plus loin que pour son implication personnelle ?

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http://m.news.autoplus.fr/Volk [...] 13705.html

 

DieselGate : le rappel de VW bat son plein

 

3,4 millions de Volkswagen ont été modifiées suite au rappel du groupe sur les Diesel truqués, qui s'accélère.

 

 

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INFO MARQUE PUBLIÉ LE 24/02/2017 - 12:33

DieselGate : le rappel de VW bat son plein

 

6commentaires

Volkswagen -

DieselGate : le rappel de Volkswagen progresse

3,4 millions de Volkswagen ont été modifiées suite au rappel du groupe sur les Diesel truqués, qui s'accélère.

 

 

Selon le groupe Volkswagen, le rappel pour remise aux normes des véhicules Diesel dotés d'un logiciel frauduleux bat son plein. Sur 11 millions de voitures concernées dans le monde, 3,4 millions sont passées en atelier, dont 1,4 million rien qu'en Allemagne.

 

Les choses semblent donc s'accélérer puisque, en septembre dernier, certaines informations indiquaient que seuls 10% des voitures avaient été réparées sur le Vieux Continent. Volkswagen annonce que la campagne s'intensifie maintenant que toutes les modifications nécessaires ont été approuvées par le KBA, organisme d'homologation allemand.

 

 

Des clients satisfaits selon Volkswagen

200.000 client se rendent en atelier chaque semaine dans le cadre du rappel, dont 100.000 en Allemagne. Volkswagen a en outre mené une enquête de satisfaction sur 20.000 de ces clients. Ceux-ci ont accordé une note de 1,5 à la prestation sur une échelle de 5, 1 étant la meilleure note.

 

Ceci concerne uniquement les blocs quatre-cylindres TDI de type EA189. Les moteurs 1,2L et 2L n'ont besoin que d'une mise à jour logicielle tandis que cette dernière s'accompagne de l'installation d'un nouvel élément dans l'admission pour les 1.6L. Un rappel pour les V6 TDI dotés du même type de logiciel pourrait être mis en place prochainement, au moins aux Etats-Unis ou un accord a été trouvé avec la justice.

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http://www.brecorder.com/2017/02/24/337848

 

WOLFSBURG: German auto giant Volkswagen on Friday said it raced back into the black in 2016 as car sales hit an all-time high, in the latest sign of its "dieselgate" scandal fading into the rearview mirror.

VW reported a net profit of 5.1 billion euros ($5.4 billion) last year, recovering from a stinging 1.6-billion-euro loss in the immediate aftermath of the emissions cheating revelations in 2015.

"While the past fiscal year posed major challenges for us, despite the crisis the group's operating business gave its best-ever performance," chief executive Matthias Mueller said in a statement.

The VW group -- which includes the brands Porsche, Audi and Skoda -- beat analyst expectations with record revenues of 217.3 billion euros, up nearly two percent on the year before.

Underlying or operating profit rose to 7.1 billion euros, from a loss of 4.06 billion in 2015, it said.

Despite the damage to its reputation by the dieselgate scandal, the group delivered 10.3 million vehicles in 2016, driven by strong demand in Europe and the Asia-Pacific region.

The record result meant VW overtook rival Toyoto to become the world's topselling carmaker.

For 2016, the group said it planned to raise the dividend payout from 0.11 euros to 2 euros for preferred shareholders, and from 0.17 euros to 2.06 euros for ordinary shareholders.

Looking ahead, VW said it expected the upward trend to continue in 2017, pencilling in a "moderate increase" in car sales and a four-percent rise in revenues.

"As the figures show, Volkswagen is very solidly positioned in both operational and financial terms. This makes us optimistic about the future," Mueller said.

- Legal bills -

The VW group plunged into crisis after it admitted in September 2015 to installing software in 11 million diesel engines worldwide designed to dupe emissions tests to make the cars seem less polluting than they were.

The controversy, which triggered mass recalls and a sea of legal complaints, pushed VW into the red for the first time in more than 20 years in 2015 due to the provisions it had to set aside to cover the costs of the crisis.

The group on Friday said it added another 4.4 billion euros to the pot in the last quarter of 2016, bringing the total amount set aside for re-fits, buy-backs, fines and compensation to 22.6 billion euros.

Volkswagen took a major step towards resolving some of its legal woes last month when it agreed to plead guilty to criminal charges in the United States, including fraud.

The group has so far committed to paying out more than $22 billion in fines and compensation to drivers, dealers and authorities in the US, where some 600,000 cars were equipped with the defeat devices.

But it has not offered any compensation to the millions of European drivers affected, to the dismay of EU officials who have piled pressure on VW to show the same generosity as in the US.

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http://www.lalibre.be/derniere [...] 397f20cb38

 

Volkswagen revient aux bénéfices et plafonne le salaire de ses patrons

 

L'allemand Volkswagen, numéro un mondial de l'automobile, a annoncé vendredi un retour aux bénéfices en 2016 après une désastreuse année 2015 marquée par le scandale du "Dieselgate", qui l'a conduit aussi à plafonner les salaires controversés de ses patrons.

 

Le mastodonte aux douze marques (Volkswagen, Porsche, Audi, Seat...) a dégagé un bénéfice net de 5,1 milliards d'euros l'an passé.

 

L'année précédente, il avait accusé une perte inédite de 1,6 milliard d'euros en raison des provisions passées pour faire face aux conséquences de sa tricherie sur les moteurs de 11 millions de véhicules dans le monde.

 

"Les chiffres le montrent: Volkswagen est très robuste, aussi bien au niveau opérationnel que financier. Cela nous donne confiance en l'avenir", a commenté le patron du groupe Matthias Müller, cité dans un communiqué diffusé à l'occasion d'une réunion du conseil de surveillance au siège de Wolfsburg (nord).

 

Ce scandale des moteurs diesel truqués n'avait pas seulement pesé sur ses comptes, mais aussi sérieusement terni son image. La décision vendredi de réduire de 40% les rémunérations de ses principaux dirigeants doit aider à redorer quelque peu son blason.

 

Désormais, la rémunération du patron du groupe ne pourra pas excéder 10 millions d'euros par an et celle des autres membres du directoire 5,5 millions d'euros par personne.

 

 

 

 

L'allemand Volkswagen, numéro un mondial de l'automobile, a annoncé vendredi un retour aux bénéfices en 2016 après une désastreuse année 2015 marquée par le scandale du "Dieselgate", qui l'a conduit aussi à plafonner les salaires controversés de ses patrons.

 

Le mastodonte aux douze marques (Volkswagen, Porsche, Audi, Seat...) a dégagé un bénéfice net de 5,1 milliards d'euros l'an passé.

 

L'année précédente, il avait accusé une perte inédite de 1,6 milliard d'euros en raison des provisions passées pour faire face aux conséquences de sa tricherie sur les moteurs de 11 millions de véhicules dans le monde.

 

"Les chiffres le montrent: Volkswagen est très robuste, aussi bien au niveau opérationnel que financier. Cela nous donne confiance en l'avenir", a commenté le patron du groupe Matthias Müller, cité dans un communiqué diffusé à l'occasion d'une réunion du conseil de surveillance au siège de Wolfsburg (nord).

 

Ce scandale des moteurs diesel truqués n'avait pas seulement pesé sur ses comptes, mais aussi sérieusement terni son image. La décision vendredi de réduire de 40% les rémunérations de ses principaux dirigeants doit aider à redorer quelque peu son blason.

 

Désormais, la rémunération du patron du groupe ne pourra pas excéder 10 millions d'euros par an et celle des autres membres du directoire 5,5 millions d'euros par personne.

 

 

La question du montant des rétributions des plus hauts dirigeants de Volkswagen fait régulièrement débat en Allemagne, mais elle était devenue plus sensible que jamais depuis la tricherie du constructeur, et alors que la campagne pour les élections législatives de septembre est engagée.

 

-Records malgré la crise-

 

Pour 2016, année où son chiffre d'affaires a atteint un niveau record de 217,3 milliards d'euros, le groupe va proposer un dividende en nette hausse sur un an, de 2 euros par action.

 

"Malgré les charges et les défis liés à la crise du diesel, nous pouvons globalement être satisfait du déroulement de nos activités et de la situation économique du groupe", a estimé le directeur financier Frank Witter, cité dans le communiqué.

 

En dépit du Dieselgate et des difficultés persistantes sur certains marchés comme au Brésil et en Russie, le groupe a livré 10,3 millions de véhicules dans le monde, tiré notamment par le marché chinois.

 

Ces ventes records lui ont permis de devenir pour la première fois champion mondial, en damant le pion au japonais Toyota.

 

Et il compte continuer sur sa lancée cette année, avec une augmentation "modérée" des livraisons et une hausse allant jusqu'à 4% de son chiffre d'affaires. La marge opérationnelle devrait de son côté être comprise entre 6 et 7%.

 

-Nouvelles provisions-

 

Le groupe a également indiqué avoir passé 4,4 milliards d'euros de nouvelles provisions au quatrième trimestre pour se couvrir sur les coûts liés aux multiples poursuites judiciaires dans le monde lié à l'affaire des moteurs.

 

Au total, leur montant s?élève ainsi à 22,6 milliards d'euros.

Volkswagen avait reconnu en septembre 2015 avoir équipé 11 millions de ses voitures - dont 600.000 aux Etats-Unis - d'un logiciel faussant le niveau réel d'émissions de gaz polluants. Jeudi, il avait annoncé que 3,4 millions des voitures rappelées avaient été corrigées.

 

Rien qu'aux Etats-Unis, où le constructeur a plaidé coupable, il va débourser plus de 22 milliards de dollars pour satisfaire autorités, clients et concessionnaires mécontents.

 

La justice, aussi bien aux Etats-Unis qu'en Allemagne, cherche toujours à établir les responsabilités individuelles.

 

Le parquet de Brunswick enquête notamment sur Martin Winterkorn, ex patron du groupe démissionnaire à la suite du scandale des moteurs truqués, et d'autres dirigeants du groupe pour fraude et manipulation de cours. La question est notamment de savoir si la direction de Volkswagen a informé les marchés financiers en temps et en heure, ce que contestent des investisseurs qui ont essuyé de lourdes pertes et réclament des milliards d'euros au groupe.

 

Le patron de Audi, Rupert Stadler, mis en cause par un ancien salarié, s'est vu réitéré vendredi la confiance du conseil de surveillance de la filiale haute de gamme.

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Invité §Lau620QA

 

Pour l'histoire de la boîte auto, t'es certain qu'il y a des choses en cours? Je n'ai absolument plus rien vu depuis ds mois à ce sujet. Le EPA ne s'est même pas prononcé, ou alors on le sait pas... Je me souviens que le même système à été découvert aussi au moins chez Fiat.

 

 

Bah oui, c'est en cours depuis mi-novembre. 3 mois donc.

 

L'agence de l'environnement californienne a découvert cette fraude depuis l'été 2016. Parions que ça va porter ses fruits pour un nouveau scandale.

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Bah oui, c'est en cours depuis mi-novembre. 3 mois donc.

 

L'agence de l'environnement californienne a découvert cette fraude depuis l'été 2016. Parions que ça va porter ses fruits pour un nouveau scandale.

 

Qui toucherait aussi FCA alors? Pour moi c'est un scandale mort né

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Numéro 1 mondial + 5.1 milliards de bénéfice net en 2016 = pas si mal pour un "groupe au bord de la faillite obligé de brader ses véhicules" (selon certains "experts" du forum)

 

A noter que 5.1 milliard c'est le bénef malgré le fait qu'ils aient encore provisionné 4.4 milliard au 4eme trimestre (ils ont en tout provisionné 22.6 milliards d'euros)

 

http://www.boursorama.com/actu [...] 4fb0f1f6d7

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Il en reste 2 ou 3 que ça va déranger, mais pour la très grosse majorité, il est clair que les états et la CE sont complices de la triche généralisée des constructeurs.

 

http://truepublica.org.uk/unit [...] -disaster/

 

Dieselgate : Driving Into Disaster

 

 

By Corporate Europe Observatory: ‘Dieselgate’ was the result of corporate-driven deregulation, with both member states and European institutions complicit in turning a blind eye to industry-wide abuse, according to a report released today by Corporate Europe Observatory and Friends of the Earth Europe.

 

 

 

“Driving into Disaster” reveals how the European Commission’s deregulatory ‘Better Regulation’ agenda implicates the institution in an affair that has by now engulfed many leading manufacturers in the European automotive industry.

 

‘Dieselgate’ has lifted the lid on a culture of industry self-regulation and light-touch rule-making that is enabled by European decision makers and that reveals the flaws in the EU’s Better Regulation agenda.

 

The study highlights how both the European Commission and Member States turned a blind eye to industry-wide abuse of the system for emissions regulation, and as part of the ‘Better Regulation’ agenda even invited the car industry to shape regulation as well as its enforcement.

 

Car manufacturers successully ensured the ‘Better Regulation’ was applied to their industry through their domination of the influential High Level Group ‘CARS21′ (on the competitiveness and sustainable growth of the automotive industry). The groups recommendations reflected not just the heavy industry domination among participants, but also willingness of the Commission and Member States to facilitate the pro-industry approach.

 

CARS21 pushed market-driven solutions, plugged industry-friendly impact assessments that would pit policies’ overall benefits against their costs to business, and promoted voluntary agreements initiatives instead of regulation.

 

Some of the new policies that were proposed by CARS 21 include replacing EU-specific emission testing methods with weaker global standards, introducing self-testing instead of fully independent assessments and lead-in times to delay new policies coming into force.

 

At no point did public health concerns or climate action feature in the considerations of the group, which was also meant to have looked into sustainability aspects.

 

The resulting pro-industry deregulatory culture that came out of CARS21 can be seen across the dieselgate scandal and throughout the subsequent draft inquiry report of the European Parliament’s Committee on Emissions Measurements in the Automotive Sector (EMIS) into the scandal.

 

As it is, cities across the EU keep choking on toxic traffic fumes. Whether the final EMIS report into ‘Dieselgate’ will mark a turning point for stricter monitoring and regulation of the car industry in Europe depends on how much support its vital passages will receive in the committee’s final vote next Tuesday.

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Ce n'est définitivement pas par la CE que tomberont des nouveaux milliards d'amende pour VW, peut-être des états mais même la commissaire ne semble plus y croire.

 

http://www.leblogauto.com/2017 [...] urova.html

 

Dieselgate : le blues de Věra Jourová

 

Alors que certaines procédures sont ouvertes (ou sur le point d’être initiées) dans certains pays membres, l’impuissance de l’Union Européenne dans le dieselgate semble fatiguer Věra Jourová.

 

Visiblement un peu à bout la commissaire européenne à la Justice et la Consommation.

 

Sur le front depuis que le dieselgate a éclaté Věra Jourová a multiplié les sorties pour exiger des compensations de la part de Volkswagen.

 

Des demandes restées lettres mortes pour l’heure puisque le groupe demeure droit dans ses bottes : aucun plan financier (dans la lignée de celui pratiqué sur le marché américain) n’est prévu. Point.

 

La Tchèque Věra Jourová continue de discuter avec les responsables du géant allemand. En vain. Dans un entretien elle a indiqué que se battre sans résultats de la sorte commençait un peu à la désespérer.

 

C’est plutôt aux états membres de l’UE d’engager des procédures dans un souci de faire condamner le groupe et, alors, des indemnisations pour les clients. Pour mémoire le scandale du dieselgate en Europe concerne quelques 8,5 millions d’unités.

 

Quant au fait que chez le puissant Volkswagen on n’entend pas céder devant Bruxelles, c’est acté depuis belle lurette.

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Bientôt le rapport sur la fraude "pas uniquement du fait de VW" selon la CE.

 

http://m.7sur7.be/7s7/m/fr/276 [...] ardi.dhtml

 

La commission "Dieselgate" du Parlement européen, la commission d'enquête mise sur pied après qu'a éclaté le scandale des émissions de gaz polluants de voitures diesel, tient mardi sa dernière séance. Les commissaires approuveront leur rapport final et une série de recommandations pour les Etats membres et la Commission européenne.

 

Le "Dieselgate" avait éclaté en septembre 2015 quand Volkswagen a reconnu devant les autorités américaines avoir installé dans certains de ses modèles diesel un logiciel qui diminuait artificiellement les émissions d'oxyde d'azote. Trois mois plus tard, le Parlement européen mettait sur pied une commission d'enquête, dont la Belge Kathleen Van Brempt (sp.a) a pris la présidence. Durant dix mois, la commission a examiné comment la fraude - au niveau européen, et pas uniquement par le fait de VW - avait pu s'organiser.

 

La commission votera mardi son rapport final. Il se concentre sur l'utilisation de logiciels frauduleux, sur la différence entre les émissions mesurées en laboratoires et sur la voie publique, les problèmes avec les approbations-types de véhicules et l'application de la réglementation européenne dans les Etats membres. Les commissaires approuveront aussi des recommandations visant à éviter que de tels scandales se reproduisent.

 

Le projet de texte de rapport final compte 13 pages, auxquelles ont été ajoutés 205 amendements. Les recommandations comptent (actuellement) huit pages, avec 181 amendements.

 

Le vote commencera mardi à 15h00. Kathleen Van Brempt et les auteurs du rapport final tiendront une conférence de presse une heure plus tard. Les textes seront votés à la séance plénière d'avril.

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Le rapport EMIS, qui fait suite à l'affaire VW, qui va sortir, va bien acter comment la triche est étendue à plein de constructeur:

 

https://corporateeurope.org/po [...] regulation

 

[h1 id=]‘Dieselgate’ lessons must be heeded to end industry self-regulation[/h1]

Today, the European Parliament Committee on Emissions Measurements in the Automotive Sector (EMIS) votes on its final inquiry report on the ‘Dieselgate’ scandal. The committee was formed in 2015 after car maker Volkswagen had been shown to have systematically cheated during emissions testing. Its report highlights just how widespread emissions cheating has been among manufacturers, and recommends action points for curbing excessive car industry influence over emissions regulations.

 

Corporate capture at the root of the problem

With maladministration by the European Commission and Member States at the centre of its conclusions, the report points to corporate capture of emissions regulation as a root cause of the scandal.

Not only did the Commission allow for an overrepresentation of the car industry in its advisory group on stricter emission testing, but also failed to guarantee full transparency of the group’s meetings, as several sessions concluded without any minutes having been taken. The EMIS report also calls attention to the fact that this, aside from constituting maladministration, was also in breach of the Commission's own rules for advisory groups.

Who sets the agenda for EU car emission rules?

The introduction of new, more effective rules for emission testing for diesel cars has been continuously delayed and weakened, not least “due to choices of political priorities, such as the focus of the Commission and the Member States on avoiding burdens on industry in the aftermath of the 2008 financial crisis,“[ii] the EMIS report finds. How come?

New research from Corporate Europe Observatory confirms such irregularities within the Commission’s ‘expert groups’. Despite new rules for these advisory groups, corporate interests representatives continue to dominate key advisory groups on car industry regulation on behalf of manufacturers.

‘Expert groups’ at the focus of attention

One such advisory group monopolised by industry is the highly influential ‘expert group’ providing expertise on new rules for testing car emissions, the 'Real Driving Emissions-Light Duty Vehicles' (RDE-LDV) group. Almost 80 per cent of its members (32 out of 41) stem from corporations or their lobby firms, while the remaining participants represent NGOs (6), academia (1) and standardisation organisations (2) (which themselves often have corporate links). On at least one occasion, the powerful European Automobile Manufacturer's Association (ACEA)[iii] even hosted the advisory group at its headquarter.

Solely because of its high-profile role in the ‘Dieselgate’ scandal and the subsequent investigation of the EU Parliament committee has the corporate bias of the RDE-LDV group now come to light.

Another group providing its expertise on EU car legislation had likewise escaped public scrutiny: the GEAR2030 High Level Group. Established after the ‘Dieselgate’ scandal broke to ensure the continued competitiveness of the car industry, it is the successor of the industry-dominated CARS21 and CARS2020 advisory groups that helped to entrench the EU’s laissez-faire approach to car industry regulation and monitoring.

Of 18 members (including observers) in the main group, 72 per cent represent corporate interests (13), with NGOs (3), SMEs (1) and trade unions (1) making up the rest. But the membership of the corresponding 'working group' that is tasked with the drafting of reports and proposals, is worse yet. There, almost 90 per cent of the 61 members are linked to corporate interests,[iv] NGOs get 4 spots, trade unions 2 and academia 1.

The light-touch regulation that was spearheaded by GEAR2030’s predecessor group CARS21 is what lies at the root of the whole ‘Dieselgate’ affair. And GEAR2030 appears to follow the same path, focusing on the EU Commission's paradigms of 'competitiveness and growth' to justify the prioritisation of car industry interests over social and environmental concerns.

Industry regulating itself

When the car industry is given such a prominent role in the drafting the legislation that it is to be subjected to itself, it is no surprise when it advises policy-making in its own interests.

The back story to ‘Dieselgate’ is riddled with legal and administrative failings of the European Commission and Member States, who neglected their responsibilities to properly enforce car emission rules. According to a recent leak, Daniel Calleja, one of the highest ranking EU Commission officials involved in EU car emission legislation just before ‘Dieselgate’ broke, himself described the policy as ”an almost complete failure”, and admitted that diesel emission rules would only be fully enforced by 2020, once new emission testing rules will be in place[v].

Car manufacturers still steering new rules

After the European Automobile Manufacturer's Association had expressed concerns that car manufacturers would not be able to adapt to the new rules for real-driving emissions testing, Calleja at the Commission’s department for internal market and industry consented to introduce the new tests in a two-step process. He portrayed this as a way to mitigate the association’s concerns, while frankly acknowledging that this would “weaken the intentions of the initial Cars 2020 Communication”[vi]– a 2012 Commission strategy paper.

As a result, emissions from new diesel cars will now only start to be tested under real driving conditions from September 2019 onwards. Even after ‘Dieselgate’, the car industry remains in the driving seat.

Today’s vote on the final EMIS report is a good starting point for reigning in excessive industry influence and for rebalancing future policy-making in favour of the public interest. The EMIS committee will vote on 205 amendments that have been tabled by Parliamentarians, as well as on the report’s conclusions and a further 181 amendments with recommendations from the inquiry. The EU parliament needs to take the findings from the ‘Dieselgate’ inquiry seriously and must strengthen the EMIS report before the final version will likely be adopted in a plenary session in April.

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Rien de neuf dans cet article par rapport à celui que j'ai posté plus haut, mais le titre risque de donner des boutons à certains.

 

http://pro.largus.fr/actualite [...] 27388.html

 

Malgré le dieselgate, Volkswagen est plus rentable que Renault et PSA

:D

 

Surprenant la marge opérationnelle à 6.7% de VAG, j'avais lu ailleurs 4% sans compter le dieselgate et 1.5% en le comptabilisant.

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Rien de neuf dans cet article par rapport à celui que j'ai posté plus haut, mais le titre risque de donner des boutons à certains.

 

http://pro.largus.fr/actualite [...] 27388.html

 

Malgré le dieselgate, Volkswagen est plus rentable que Renault et PSA

 

:D

 

Surprenant la marge opérationnelle à 6.7% de VAG, j'avais lu ailleurs 4% sans compter le dieselgate et 1.5% en le comptabilisant.

 

 

si ca fait 6,7% MO avec le dieselgate, ca aurait combien sans?

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http://www.heraldscotland.com/ [...] s_failure/

 

Si je comprend bien cette article, VW aurait deja payé 1.1 milliard de Livre en UK, et 1 autre millard leur serait demandé

 

"It also emerged that the the payments to cover the cost to the taxpayer of re-testing vehicles so far has not yet been fully paid with ministers seeking a further £1 million over and above the £1.1 million paid by Volkswagen."

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Invité §mit360KR

http://www.heraldscotland.com/ [...] s_failure/

 

Si je comprend bien cette article, VW aurait deja payé 1.1 milliard de Livre en UK, et 1 autre millard leur serait demandé

 

"It also emerged that the the payments to cover the cost to the taxpayer of re-testing vehicles so far has not yet been fully paid with ministers seeking a further £1 million over and above the £1.1 million paid by Volkswagen."

 

Million, pas milliard. ;)

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impossible de voir la fin de l'article sans s'abonner t'aurais pas une source complète? ;)

 

Bizarre je ne suis pas abonné mais j'y ai accès en entier, ci aprés l'article en entier ;)

 

 

[h1]Watch: VW boss who rejects Scots compensation claims over emission scandal is rapped over taxpayer payments failure[/h1]

http://www.heraldscotland.com/resources/images/6045015.jpg?display=1&htype=0&type=responsive-gallery

Watch: VW boss who rejects Scots compensation claims over emission scandal is rapped over taxpayer payments failure

1 day ago / Martin Williams, Senior News Reporter / @MWilliamsHT

 

THE BOSS of Volkswagen has come attack for failing to cover the total current cost to the taxpayer over the emission-rigging scandal while dismissing the compensation claims of over 10,000 British motorists including hundreds in Scotland.

Paul Willis, in giving evidence to the transport select committee, last week said that while paying £12.3 billion to settle claims in the US and buy back polluting cars, there was "no legal basis" for similar claims in Britain, he had "misled nobody" and that his company did not set up cars to cheat emissions regulations.

It also emerged that the the payments to cover the cost to the taxpayer of re-testing vehicles so far has not yet been fully paid with ministers seeking a further £1 million over and above the £1.1 million paid by Volkswagen.

Transport minister John Hayes told MPs that the government were engaging with VW to cough up the further £1 million and to press for further compensation to customers who have been affected.

http://www.heraldscotland.com/resources/images/6045012.jpg?type=articleLandscape

VW say it believed that the £1.1 million paid was sufficient to cover taxpayer costs.

Willis told MPs that fewer than half of the UK vehicles caught up in the Volkswagen emissions scandal had been fixed. Around 470,000 of the 1.2m vehicles fitted with software to cheat environmental tests have been dealt with, he said.

SNP MP Stewart McDonald, who is a member of the committee has now written to the Volkswagen managing director raising concerns about the compensation failure and the clearness and inconsistencies of his evidence saying the evidence session was "extremely disappointing and unacceptable".

During last week's hearing, MPs attacked VW’s UK boss for failing to give answers to straight answers, repeatedly using phrases such as “to the best of my knowledge” and “I can’t recall”.

Mr McDonald said: ‘’There are obligations that have not been met, including the payment of compensation warranty to cover the taxpayer’s costs to fix this, which appears still not to have been paid in full.

‘’The whole thing is causing frustration for the committee still trying to get to the bottom of this and of course for all the consumer and customers of the company.

‘’The motor industry – and Volkswagen in particular - have got to live up to a higher standard than this, otherwise their reputations and the reputation of their products is going to be irreparably damaged.’’ He is also concerned that the UK government appears not to have yet recieved the full report from Volkswagen over the emissions scandal.

Play Video

Paul Willis, Volkswagen Group UK MD gets parliamentary grilling

Paul Willis, Volkswagen Group UK MD gets parliamentary grilling

 

Paul Willis, Volkswagen Group UK managing director defends a failure to provide compensation at the parliamentary committee. Source: parliamentlive.tv

Harcus Sinclair is applying for a group litigation order - which is similar to a US class action lawsuit - in the High Court later this month.

Glasgow-based Thompsons Solicitors is representing more than 250 motorists in Scotland affected by the scandal.

The legal action is aimed at securing compensation for people who own or have previously owned one of the vehicles.

In the UK around 1.2 million diesel engine cars are affected by the emissions scandal.

Of the UK vehicles affected by the crisis, there were estimated to be 508,276 Volkswagen cars, 393,450 Audis, 131,569 Skodas, 79,838 VW commercial vehicles and 76,773 Seats.

Around 20,000 cars a week are being fixed by the company, Willis told MPs.

Mr Willis was being questioned by the transport select committee on the emissions scandal following revelations in 2015 that 11m diesel-engined VW cars worldwide failed to meet pollution controls.

Willis said there had been no change in fuel consumption and, from all the data he had seen, there had been no detrimental effect to the residual value of vehicles.

VW accepts that 8.5 million vehicles in Europe were fitted with software that could detect when they were being tested for emissions.

But it denies that the software amounts to a "defeat device" under EU law.

A Scottish Government spokesman said: “Economy Secretary Keith Brown strongly expressed his concerns about a lack of compensation for the VW customers in Scotland when he met Mr Willis last year and he underlined his commitment to getting customers the deal they deserve.

Article continues after...[h3]More Articles[/h3]

 

“He asked that VW address the inconvenience that customers in rural Scotland face in getting their vehicles repaired and suggested that the company improve its communication with Scottish consumers.

“In addition, Mr Brown has written to the UK Government to seek confirmation of their plans to seek a fair settlement.

“The Department for Transport and the UK Vehicle Certification Authority are responsible for vehicle type approval and they have to establish wrongdoing or otherwise on the part of VW. The Scottish Government is working closely with colleagues from the Department for Transport on this matter and will continue to highlight the challenges and interests of Scottish customers.”

 

VW says that the further £1 million being requested was to fund the work of a market surveillance unit which was to consider the compliance of all vehicles generally, including the testing of buses, trucks and vans, manufactured by other automotive companies.

"Volkswagen paid £1.1m during late 2016 and explained in November 2016 to the Department that there was no legal basis for the payment of the [further] £1m to fund the Market Surveillance Unit’s future activities, which are unrelated to the NOx emissions issue affecting Volkswagen vehicles," said a Volkswagen spokesman.

"Given that the Department did not respond to our letter other than to provide account details... and given that Mr Hayes announced to Parliament on November 17, 2016 that 'today that I have received a pledge from Volkswagen to pay £1.1 million, which taxpayers have had to spend as a result of its behaviour', as of February 20, it was Volkswagen’s reasonable view that the Department for Transport accepted that we had repaid the full amount incurred as a result of additional testing of Volkswagen vehicles.

"We remain of that view, and that was the basis of Mr Willis’ response. "

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:D

 

Surprenant la marge opérationnelle à 6.7% de VAG, j'avais lu ailleurs 4% sans compter le dieselgate et 1.5% en le comptabilisant.

 

Je cite :

"" Le groupe a livré 10,3 millions de véhicules dans le monde, tiré notamment par le marché chinois. ""

Parfait. Le groupe teuton va pouvoir continuer à polluer en toute sérénité là-bas .

:jap:

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On peut pas dire qu'il fasse bon être un ancien ingénieur de VW aux USA, je trouve que c'est quand même pas super cool ce que le gars subi alors qu'il n’étaitqu'un exécutant. Quand on voit la tête du gars et les conditions de détention il fait peine à voir...

 

http://www.freep.com/story/mon [...] /98296892/

 

"Schmidt, wearing a red cotton shirt and red sweatpants worn by Wayne County Jail inmates, is suffering from shingles and wants to be transferred to federal prison in Milan, his lawyer said."

Le gars souffre de zona et porte les habits oranges typiques des prisons US...

Alors qu'en 2014 il demandait à sa direction de "répondre" aux demandes des américains:

 

"On or about May 9, 2014, Schmidt sent an e-mail to a VW employee stating 'Are you crazy? Recall the e-mail,'" the government said in its indictment.

Schmidt was responding to an e-mail that said, "As mentioned orally, VW currently has the problem of high off cycle emissions, that the EPA has now found out about and we must respond."

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En UK les investigation contre VW pourraient être lancées:

 

Britain's junior transport minister John Hayes said he and his boss, transport minister Chris Grayling, would be traveling to Germany next month to meet their counterparts and seek more information which could lead to an investigation into VW in Britain.

"(We) will go to Berlin next month to meet the minister ... to request that we're provided the detailed technical information that will allow us then, if we chose to, to take further steps," Hayes said.

 

Hayes also rejected Willis' claim that Volkswagen had provided all requested information to the government in cooperation with investigations. "Not true," said the transport minister.

 

Hayes told lawmakers he will soon meet legal representatives of consumers seeking to take legal action against Volkswagen to see what help the government could give them. According to industry experts, VW's biggest liability could be for the collapse in resale values of the affected cars. Prosecuting it on public health grounds is effectively impossible.

 

http://fortune.com/2017/02/21/ [...] candal-uk/

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